Tak už s tím hubnutím přestaň!

11. 07. 2013 16:14:26
Hubnutí a běh. Spojené nádoby? Pokud si myslíte, že začnete běhat a kila půjdou kvapem dolů, tak vás trochu zklamu. Není to tak jednoduché, jak by se mohlo zdát...

V poslední době často slýchávám věty typu:

„Ty jsi hodně zhubla, viď." „Měla bys už s tím hubnutím přestat.“

Je sice pravda, že jsem za uplynulý rok trochu zhubla, ale nebylo to až tak moc. Asi tři až pět kilogramů. Což zase nepovažuji za dramatický úbytek na váze. Ale že by to bylo tak vidět?

Začala jsem přemýšlet, jak to vlastně bylo a je.

Nikdy jsem nebyla tlustá. Jako dítě jsem byla spíš hubená. Takové to průsvitné dítě, které veškerý svůj volný čas tráví nad knihou. V pubertě se moje tělo začalo měnit z dítěte v ženu. Dodnes slyším, jak moje prababička s pýchou v hlase prohlásila za mými zády: „Ta holka má ale pořádnej zadek!“

Prababička byla šťastná, že dobře vypadám. Já se propadala hanbou, jak můžu vůbec s takovým zadkem chodit mezi lidi. Podotýkám, že mi bylo asi 14 let a vážila jsem něco kolem 50 kg. Postupem let mi k zadku přibyl i nějaký špíček kolem pasu, ale nic tak hrozného.

Jenže prababiččina slova nade mnou visela jako Damoklův meč.

Mé mládí se začalo točit kolem diet. Už jako sedmnáctiletá holka jsem znala kalorické tabulky nazpaměť tam i zpět. Ale ten můj zadek, ten se mne držel pevně.

Po třetím porodu mi ještě nějaké to kilíčko přibylo. Tahle kila jsem už neshodila. Pořád jsem ale byla úplně normální ženská. Jen v hlavě měla „tu větu“. A tak jsem v zrcadle viděla to, co jsem chtěla vidět. Zřejmě můj nějaký ochránce mne zachránil před anorexií, která u mě naštěstí nepropukla. Ale myslím si, že to bylo na hraně.

Jednou jsem při surfování po internetu narazila na seriál o běhání Miloše Škorpila. Běh popisoval s takovou láskou. Vypadalo jednoduše to běhání. V hlavě mi začalo blikat červené světlo: "...no jasně, běh, ten je na hubnutí úplně nejvíc vhodný...Vždyť přeci všechny běžkyně jsou tak krásně štíhlé...Tudy vede moje cesta a to by bylo, abych ten zadek konečně po letech neodložila." Okamžitě jsem se nadchla pro běhání. Začátky byly krušné.

Byla jsem ženská po čtyřicítce, máma tří dětí. Naposledy jsem běhala ve škole. Díky tomu jsem běh neměla ráda. Vůbec jsem neviděla důvod, proč tuto činnost provozovat. Převažovaly důvody, proč ji neprovozovat – funím, jsem rudá, zpocená a ještě smrdím, nemohu popadnout dech. Opravdu nevím, co na tom kdo vidí. Až do doby, kdy zablikalo červené světlo. Důvod se našel.

Své začátky dnes vynechám. Chci přece mluvit o zhubnutí, že!

Začala jsem běhat, abych shodila svůj mnohokrát proklínaný zadek. A hle. Pokud čekáte, že zadek se každým výběhem ztrácel a zmenšoval, tak jste na omylu. Já začala běhat a ono se nic nedělo!!! Ale já nacházela v běhu něco, co bych tam nikdy nehledala. Že by mi běh mohl přinášet něco jiného než zhubnutí? Opravdu - objevila jsem běh!!! Tu krásu nepoznaného!!! Běh pro běh. Začala jsem běhat jen pro pocity, které mi běh dával. Pokud bych chtěla zhubnout, tak už jen proto, abych byla lehčí. Abych nezatěžovala kolena. Najednou mi můj zadek nevadil. Přestala jsem tuhle věc řešit. Už jsem se neprohlížela ze všech stran v zrcadle. Je sice pravda, že některé běžecké leginy jsem dala manželovi, protože dle mých slov: „...dělají mi velkej zadek.“

Postupem času jsem začala pociťovat, že k běhu patří i výživa. Tak jsem si ji vystudovala. A celou rodinu včetně mě začala zdravě krmit. Tehdy jsem propojila běh a sport se správným stravováním.

A pak se mi stalo, že jsem od svého okolí začala slýchat větu: „Ty jsi hodně zhubla, viď.“

Pořádně jsem se podívala do zrcadla a zjistila, že je zadek fuč!!! Váhový úbytek není velký, ale změna je zřejmě viditelná. Svaly jsou sice těžší, ale lépe vypadají.

A jak to tedy je?

Moje zkušenost napovídá, že je třeba vytrvat. Nevzdávat se, když se zdánlivě nic neděje. Začít správně jíst a správně se hýbat. A otázku zadku nebo váhy neřešit moc urputně. A pak jednoho dne zjistíte, že jste se svojí postavou spokojeni.

Slovo na závěr: „Uvědomila jsem si, že v zrcadle vidím jen to, co chci vidět!"

„Pozor, je to v hlavě!"

O tom psala tady:

http://zuzkasouckova.blog.ona.idnes.cz/c/348235/Je-to-co-ukazuje-zrcadlo-realita.html

Autor: Zuzka Součková | čtvrtek 11.7.2013 16:14 | karma článku: 20.29 | přečteno: 1599x

Další články blogera

Zuzka Součková

Historka vskutku fekální

Když člověk trpí syndromem dráždivého tračníku, stává se z obyčejné vycházky drama, ve kterém jde nejen o zachování důstojnosti, ale i o čistotu prádla. Ačkoli se to po slovensky nazývá hnačka, zrychlení kroku nic neřeší!

30.12.2021 v 18:27 | Karma článku: 28.66 | Přečteno: 1139 | Diskuse

Další články z rubriky Sport

Petr Těthal

Pavel Kousal – skrytý „poklad“, zatím jen v ELH?

Sparta letos naplňuje očekávání a její hráči taktéž. Mě asi nejvíc překvapil Pavel Kousal. A to svojí komplexností a vlivem na hru.

27.3.2024 v 14:37 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 47 | Diskuse

Petr Těthal

MS v ledním hokeji divize IIIA

V Kyrgyzstánu se konalo MS jedné z nižších divizí (divize IIIA), pojďme se na tento turnaj podívat malinko blíž.

19.3.2024 v 14:44 | Karma článku: 7.04 | Přečteno: 199 | Diskuse

Petr Mašín

Iron Dad – První nádech svobody

První kapitola mé cesty na dlouhý triatlonový závod, Iron Man. O mém bezstarostném dětství a prvním horském kole, díky kterému jsem pochopil, že v životě budu chtít dál a výš.

16.3.2024 v 15:29 | Karma článku: 10.38 | Přečteno: 136 | Diskuse

Milan Macho

Fotbalové nůžky se rozevírají

Budíček! Probuďme se ze snu, že se úroveň české fotbalové ligy nějak výrazně zvedla. Fakta z Evropské ligy: Liverpool – Sparta 11:2, AC Milán – Slavia 7:3. Smutný rezultát měření sil zástupců české ligy s anglickými a italskými.

15.3.2024 v 19:22 | Karma článku: 14.21 | Přečteno: 327 | Diskuse

Petr Těthal

Play-off, baráž, systém prolínání soutěží… Co je nejvíce fér?

V ELH započaly vyřazovací boje. A jako každý rok zároveň s nimi začala debata o tom, kolik týmů by mělo postoupit do play-off a samozřejmě se stočí i řeč na baráž. 100 lidí = 100 názorů. Tady je ten můj.

15.3.2024 v 13:35 | Karma článku: 5.13 | Přečteno: 148 | Diskuse
VIP
Počet článků 281 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3261

„V okamžiku, kdy jsem pochopila, že dokážu všechno, co si umanu, se můj život obrátil naruby. Životní zkušenosti mi ukázaly, že se nemusím brát vážně a s úsměvem jde všechno líp. Limity, které mám, si tvořím sama ve své hlavě a je jen na mně, jestli je překonám.“

 

Jsem autorkou knih:

Když se dáma rozběhne aneb Ani v padesáti není pozdě

Deník běžkyně v nejlepších letech s podtitulem Co vám o běhání nikdo neřekne,

a knih fejetonů ze života:

Běh života s úsměvem

Diagnóza žena

Když mi budete chtít něco sdělit, můžete napsat: zuzkasouckova@atlas.cz

 

Pokud se vám mé psaní líbí, navštivte také moji fb stránku, kde často glosuji běžné životní situace:

https://www.facebook.com/zuzkasouckovaspisovatelka/?pnref=lhc

Vaše vzkazy mne potěší.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...