Prostřeno - když se snoubí hloupost s arogancí

24. 03. 2017 20:15:47
Není všechno takové, jak vypadá. Veřejně přiznávám, že občas sleduji Prostřeno. Moje matka si sice myslí, že na to může koukat jen úplný hňup, já zase tvrdím, že je to moje soukromá sociologická studie. Ráda pozoruji lidi.

Jako polehčující okolnost prosím svou matku, aby přijala fakt, že nesleduji Výměnu manželek, kde do podobných, pochybných projektů lidi zatahují ještě i své děti.

Televize Prima už asi neví, jak upoutat a tak do pořadu o vaření nasazuje čím dál větší exoty. Sledovanost nejspíš zajišťují lidé, jak to říct, abych nikoho neurazila... lidé přinejmenším zvláštní. Občas se tam objeví špindíra, jindy dotyčný neumí vařit, přitáhnout diváky by měla matka kojící novorozence, člověk žijící v neuspokojivých poměrech, či psychicky labilní člověk.

Často si říkám, co lidi vede k tomu, přihlásit se do reality show. Jsou to peníze? Pochybná sláva? Pozornost médií? Je nutné ukazovat národu, že mám na skříni prach, a že neumím pořádně umýt hajzlík? Tak proč to ti lidé dělají? Je za tím exhibicionismus? Nuda? Snaha zviditelnit se?

Od určité doby jsem zaujala postoj, že je vše nahrané, že se o žádnou reality show nejedná. Ale zatím si to jenom myslím, nemám žádný důkaz, který by mé tvrzení podložil. Z mých známých se nikdo této série nezúčastnil a já se kvůli průzkumu svých hypotéz účastnit též nehodlám. Opravdu nikoho cizího do svého soukromí, do kuchyně, obýváku ani ložnice nepozvu.

Tento týden je Prostřeno nabité. Hlavním aktérem, který má přitáhnout pozornost diváků, je Karel. Mladý muž trpící Touretteovým syndromem, neuropsychiatrickým onemocněním, nemocí, která postihuje psychiku - Karel trpí tiky, neustále vykřikuje vulgární slova, má třináct dioptrií, alergii na peří a oříšky, silnou lupenku a aby toho nebylo málo, trpí, jak sám přiznal, permanentní erekcí. Ve čtvrtek situace graduje. Večeře se odehrává u Karla. Dle mého je to chudák, nemocný člověk, do kterého se dva soupeři Pavel a Viktor neustále naváží, urážejí ho, posmívají se mu. Říkám si: "To snad není možné, ti lidé nemají vůbec žádný soucit. Kam se poděla láska k bližnímu? Trochu tolerance. Kde je slušné chování?" Je mi špatně z těch dvou mužů, ne z Karla, který, jak se ukázalo, spí doma v rakvi, chová v obýváku slepici a na stole má urny starých žen, prý jeho bývalých přítelkyň. Podivín, no! Mně je ale zle z těch arogantních tupců, kteří chudáka Karla urážejí, co to dá.

Pak z nějakého popudu začnu googlit. Dneska už nikdo není anonymní a o každém se dá leccos zjistit, dozvědět. Strejda Google tvrdí, že Karel je herec a nejspíš si z nás všech vystřelil. Karel, zřejmě není tím, kým se zdá být. A já se směju! TADY NAJDETE VÍC

Ať je to jak je to, největší tupci, hlupáci a ubožáci v Prostřenu tohoto týdne jsou dva - Pavel, který chodí v uváleném saku, z kapsy vytahuje láhev s alkoholem, a arogantní Viktor, který opovrhuje vším a všemi, nic nejí, protože - já tomu jídlu moc nedám - (mezi námi zhubnout pár kil by mu neuškodilo). Oba se nedokáží zdržet urážek stran Karla.

Nevím, zdali je všechno nahrané, zda ti lidé ze sebe dělají kreatury za honorář nebo jimi opravdu jsou. Celkem je mi to jedno, ale díky této vlastní sociologické studii zjišťuji, že nic není černé ani bílé, a že sice Voskovec s Werichem zpívali, a já s nimi souhlasím:

...je to pravda odvěká,
šaty dělaj člověka,
kdo v hadrech čeká na štěstí,
ten se načeká...

Přesto mě Prostřeno donutilo říct:
Nesuďme na první pohled, ten v hadrech opravdu nemusí být ubožák! Není všechno takové, jak vypadá. Co se zdá, je sen.

Autor: Zuzka Součková | pátek 24.3.2017 20:15 | karma článku: 40.15 | přečteno: 11424x

Další články blogera

Zuzka Součková

Historka vskutku fekální

Když člověk trpí syndromem dráždivého tračníku, stává se z obyčejné vycházky drama, ve kterém jde nejen o zachování důstojnosti, ale i o čistotu prádla. Ačkoli se to po slovensky nazývá hnačka, zrychlení kroku nic neřeší!

30.12.2021 v 18:27 | Karma článku: 28.66 | Přečteno: 1135 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Helena Vlachová

Můj syn

Vždy jsem si přála mít tři syny. Jenže člověk míní a Osud mění. Nakonec zůstalo jen při jednom synovi.

19.3.2024 v 6:37 | Karma článku: 10.55 | Přečteno: 285 | Diskuse

Olga Medová

Útřivé

Nevstoupíš dvakrát do stejné... lavice. Lavice Dejvice, rýmovačka...Budova Fakulty architektury od Aleny Šrámkové. Plně obsazené řady. Přednášející za katedrou. Prezentace s fotografiemi.

18.3.2024 v 23:55 | Karma článku: 9.12 | Přečteno: 120 | Diskuse

Pavel Nitka

Jaký to je milý dědeček aneb Stářím moudrost nezískáš...

Vždyť určitě celý život pracoval, staral se o své blízké, jedl jen kvalitní potraviny a nikdy na veřejnosti nemluvil sprostě. Dokonce i mouchám vyrobil ve své dílně krmítko...

18.3.2024 v 19:20 | Karma článku: 12.17 | Přečteno: 448 | Diskuse

Ján Chomík

U kaderníka

Márne sa snažím spomenúť si, kedy som bol prvýkrát u kaderníka. Je to však pravdepodobne jedna z tých spomienok, ktorú moja pamäť už definitívne pochovala.

18.3.2024 v 18:37 | Karma článku: 7.43 | Přečteno: 116 | Diskuse

Josef Ulman

Ja ně prarassijskij...!

Včera jsem na jednom fóru dostal tip na video nechvalně proslulého Petra Hájka, ve kterém dělá rozhovor s Jindřichem Rajchlem.

18.3.2024 v 10:10 | Karma článku: 22.33 | Přečteno: 590 | Diskuse
VIP
Počet článků 281 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3261

„V okamžiku, kdy jsem pochopila, že dokážu všechno, co si umanu, se můj život obrátil naruby. Životní zkušenosti mi ukázaly, že se nemusím brát vážně a s úsměvem jde všechno líp. Limity, které mám, si tvořím sama ve své hlavě a je jen na mně, jestli je překonám.“

 

Jsem autorkou knih:

Když se dáma rozběhne aneb Ani v padesáti není pozdě

Deník běžkyně v nejlepších letech s podtitulem Co vám o běhání nikdo neřekne,

a knih fejetonů ze života:

Běh života s úsměvem

Diagnóza žena

Když mi budete chtít něco sdělit, můžete napsat: zuzkasouckova@atlas.cz

 

Pokud se vám mé psaní líbí, navštivte také moji fb stránku, kde často glosuji běžné životní situace:

https://www.facebook.com/zuzkasouckovaspisovatelka/?pnref=lhc

Vaše vzkazy mne potěší.

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...