Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Smrdíme si?

Ve svém pracovním životě jsem v kontaktu s lidmi. Jak známo: „Lidi jsou různé...” Já dodávám: „... někdy i smradlavé”. Nechci se nikoho dotknout. Většina je voňavá či neutrální. Občas se ale setkám s opravdu smrdutým týpkem.

Zrovna onehdy přišel pán. Promluvil a směrem ke mně se vyvalila stoka. Zamáčkla mě do opěradla židle, která působením tlakové vlny popojela vzad. Dotyčný se ke mně bez mrknutí oka naklonil. A mluvil a mluvil.

„Copak o tom neví?”

Co říkal, jsem nebyla schopna pobrat. Nebyla jsem s to se soustředit. Pud sebezáchovy jel na plný plyn. Přemýšlela jsem, co budu dělat? Hrdlo se mi stáhlo, v puse jsem měla nebývalé množství slin, které jsem zběsile polykala. Nenápadně jsem se snažila zhluboka dýchat. Nádech jsem praktikovala skrze svoji šálu omotanou kolem krku. Občas se ke mně přes stůl familiérně naklonil, já udělala rychlý záklon vzad. Přemýšlela jsem, jestli se mu neomluvím pro náhlou indispozici. Snažila jsem se, co nejrychleji jednání ukončit. Choval se slušně, byl celkem i pohledný, ale bohužel měl v ústech kanál. Nechtěla jsem být zaujatá. „Třeba je nemocný,” snažila jsem se ho omluvit. Ale směs pachu z cigaret, piva, nevyčištěných zubů a bůhví čeho ještě, která se vinula od něho ke mně, mě přesvědčovala o opaku. Ten člověk je zdravý, ale nějak si zapomněl osvojit základní hygienické návyky. Ovládla jsem se. Ovšem zážitek to byl otřesný. Byl to test osobní vůle. Zkouška, kterou jsem musela projít. Ptáte se, jestli jsem ji zvládla? Řekla bych tak napůl.

Jindy zase přišla paní. Usedla na židli. Trochu se zavrtěla a já málem omdlela. Skrze její bundu mě ovanul neskutečný puch. „Snad se tato dáma nemyla tři roky?” pomyslela jsem si a snažila se být slušná. V duchu se ovšem modlila, ať už je pryč. Po jejím odchodu jsem otevřela okno a odešla na toaletu. Zápach byl tak hustý a hutný, že i po návratu v kanceláři zůstával a čpěl. Na chvíli jsem nabyla dojmu, že se dotyčná vrátila. Nevrátila. Jen její odér se zde urputně držel. Já mohla jen doufat, že se u mě nezabydlí napořád.

Lidi, prosím Vás, dodržujte alespoň základní hygienu. Umyjte se, vyčistěte si zuby, převlékněte si prádlo a vyperte oblečení. Není to složité. Většina z nás to dokáže. Já Vám za to děkuji.

 

„Ty hele, a co kdybychom tady na koleji chovali prase?” povídá jeden student druhému. „Ty ses zbláznil, ne? A co ta špína a smrad tady?” „No co, snad si zvykne!”

Autor: Zuzka Součková | úterý 15.4.2014 9:09 | karma článku: 29,14 | přečteno: 2215x
  • Další články autora

Zuzka Součková

Historka vskutku fekální

Když člověk trpí syndromem dráždivého tračníku, stává se z obyčejné vycházky drama, ve kterém jde nejen o zachování důstojnosti, ale i o čistotu prádla. Ačkoli se to po slovensky nazývá hnačka, zrychlení kroku nic neřeší!

30.12.2021 v 18:27 | Karma: 28,76 | Přečteno: 1149x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Je svět v pořádku?

Brzké jarní ráno, venku je ještě tma. Zavrtím se na posteli, probudí mě nějaký zvuk. Nastražím uši. Aha. To první ptáci zpěváci nastupují na scénu. Zatím zřejmě jen ladí tóny jako muzikanti před koncertem.

3.5.2020 v 19:05 | Karma: 24,72 | Přečteno: 977x | Diskuse| Společnost

Zuzka Součková

V ortopedické čekárně

Pravou berli postavím do rohu, vezmu za kliku, otevřu dveře. Nezapomenu zastrčit berli zpátky do podpaží a ladným skokokrokem se vsunu dovnitř. Čekárna je plná, ale jedna židle zasunutá v koutě na mě čeká. Ztěžka na ni dopadnu.

27.4.2019 v 19:48 | Karma: 36,39 | Přečteno: 3519x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Jsem nemohoucí, ale bojuju

Klaním se před všemi, kteří mají jakýkoli handicap. Ať už někomu neslouží ruce, nohy, oči, uši, či nějaký tělesný orgán, vždycky je to problém. Mně momentálně podala výpověď ze služby pravá noha.

17.4.2019 v 12:48 | Karma: 28,93 | Přečteno: 1395x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Vytrácí se slušnost?

Scházím školní schodiště, proti mně se žene dětské stádo. Nedržet se zábradlí, ti malí predátoři by mě smetli. Někteří pozdraví.

25.3.2019 v 18:09 | Karma: 42,19 | Přečteno: 3375x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 281
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3262x
„V okamžiku, kdy jsem pochopila, že dokážu všechno, co si umanu, se můj život obrátil naruby. Životní zkušenosti mi ukázaly, že se nemusím brát vážně a s úsměvem jde všechno líp. Limity, které mám, si tvořím sama ve své hlavě a je jen na mně, jestli je překonám.“

 

Jsem autorkou knih:

Když se dáma rozběhne aneb Ani v padesáti není pozdě

Deník běžkyně v nejlepších letech s podtitulem Co vám o běhání nikdo neřekne,

a knih fejetonů ze života:

Běh života s úsměvem

Diagnóza žena

Když mi budete chtít něco sdělit, můžete napsat: zuzkasouckova@atlas.cz

 

Pokud se vám mé psaní líbí, navštivte také moji fb stránku, kde často glosuji běžné životní situace:

https://www.facebook.com/zuzkasouckovaspisovatelka/?pnref=lhc

Vaše vzkazy mne potěší.