Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Že prej jsem spisovatelka... Už?

„Nechcete vydat knížku?” přečetla jsem si v e-poště někdy před rokem. Ještě předtím jsem si na jaře založila blog na základě výzvy OnaDnes - pište blog o běhání a můžete vyhrát půlmaraton v San Franciscu. Začala jsem psát, jela, ehm - letěla běhat do SF a pak jednoho krásného dne mi v poště přistál onen mail. Stručný. Celá natěšená jsem obratem odpověděla, že bych sice chtěla, ale nevím, co to obnáší.

Za několik týdnů, kdy jsem už nabyla dojmu, že si ze mě někdo vystřelil, mi přišla odpověď. Pan nakladatel je momentálně v zahraničí, ihned po návratu se ozve a domluvíme se. Naše elektronická konverzace trvala několik měsíců, až jsem konečně obdržela pozvání do nakladatelství.

Do Prahy jsem tehdy jela vlakem. V plně obsazeném kupé jsem se při telefonování s kamarádkou zmínila, že jedu na oběd s nakladatelem: „Víš, jak budu vydávat tu knížku.” Pronesla jsem skromně, jen maličko  zvýšeným hlasem, a pyšně se rozhlédla, jestli si spolucestující uvědomili, že cestují s budoucí slavnou spisovatelkou. Viděla jsem jen nezájem a apatii. Setkání s realitou aneb když pýcha předchází pád!!! Copak si ti ignoranti, kulturní barbaři neuvědomují, s kým cestují? Neuvědomovali a nechávalo je to v naprostém klidu.

Při pracovním obědě jsme se domluvili a já obdržela smlouvu.

A pak jsem se už zabývala knihou. Tedy, pokud jsem zrovna nic nepsala, alespoň jsem o ní přemýšlela. Střídavě jsem podléhala panice a mini, možná víc než mini, snad mikro-pocitu spokojenosti. V panických obdobích jsem měla chuť napsat nakladateli, že smlouvu anulujeme, že to co mám, je totální pitomost, a že on je sebevrah, když do toho chce jít.

Naštěstí mám výbornou kamarádku Alenu, která mě držela nad vodou. Povzbuzovala mě, chválila mé texty a skákala nadšením, když jsem jí to poslala k přečtení. Zlomek vteřiny jsem byla nahoře, vzápětí jsem se zase propadla na totální autorské dno.

Nakonec to byl čas, který mé trápení ukončil. Rukopis jsem odevzdala.

Nakladatel mi potvrdil jeho přijetí a napsal, že prý si už mohu říkat spisovatelka.

Ve Wikipedii jsem si našla, cituji: „Spisovatel je osoba, která se zabývá tvorbou vlastních literárních textů. Každý spisovatel je zároveň autorem." Takže nejen spisovatelka, ale i autorka. Ó, jak vznešené!

Chvíli jsem se naparovala. Nalila si červené víno, sedla do ušáku a připadala jsem si už slavná, minimálně jako Hemingway, Agatha Christie nebo alespoň Božena Němcová. Pak jsem si uvědomila, že spousta spisovatelů trpěla depresemi a svůj život ukončila sebevraždou. Mnozí chlastali jako duhy. Pochopila jsem, že nástrahy spisovatelského života mě teprve čekají, poté, až kniha vyjde. Tam bude teprve prostor k depresím a alkoholismu. Takže chodím dál do práce a snažím se na to moc nemyslet.

Kniha o ženském běhání vyjde na sklonku podzimu. Držte mi palce, ať se líbí. Děkuji.

Autor: Zuzka Součková | středa 1.10.2014 13:43 | karma článku: 29,59 | přečteno: 2062x
  • Další články autora

Zuzka Součková

Historka vskutku fekální

Když člověk trpí syndromem dráždivého tračníku, stává se z obyčejné vycházky drama, ve kterém jde nejen o zachování důstojnosti, ale i o čistotu prádla. Ačkoli se to po slovensky nazývá hnačka, zrychlení kroku nic neřeší!

30.12.2021 v 18:27 | Karma: 28,76 | Přečteno: 1147x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Je svět v pořádku?

Brzké jarní ráno, venku je ještě tma. Zavrtím se na posteli, probudí mě nějaký zvuk. Nastražím uši. Aha. To první ptáci zpěváci nastupují na scénu. Zatím zřejmě jen ladí tóny jako muzikanti před koncertem.

3.5.2020 v 19:05 | Karma: 24,72 | Přečteno: 977x | Diskuse| Společnost

Zuzka Součková

V ortopedické čekárně

Pravou berli postavím do rohu, vezmu za kliku, otevřu dveře. Nezapomenu zastrčit berli zpátky do podpaží a ladným skokokrokem se vsunu dovnitř. Čekárna je plná, ale jedna židle zasunutá v koutě na mě čeká. Ztěžka na ni dopadnu.

27.4.2019 v 19:48 | Karma: 36,39 | Přečteno: 3518x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Jsem nemohoucí, ale bojuju

Klaním se před všemi, kteří mají jakýkoli handicap. Ať už někomu neslouží ruce, nohy, oči, uši, či nějaký tělesný orgán, vždycky je to problém. Mně momentálně podala výpověď ze služby pravá noha.

17.4.2019 v 12:48 | Karma: 28,93 | Přečteno: 1395x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Vytrácí se slušnost?

Scházím školní schodiště, proti mně se žene dětské stádo. Nedržet se zábradlí, ti malí predátoři by mě smetli. Někteří pozdraví.

25.3.2019 v 18:09 | Karma: 42,19 | Přečteno: 3374x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Pořadatelka nahé párty dostala v Rusku pokutu, provinila se kritikou války

25. dubna 2024  15:14

Moskevský soud ve čtvrtek uložil pokutu 50 tisíc rublů (asi 12 750 korun) televizní moderátorce a...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno 

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

POLITICKÝ DIÁŘ: Pověstná „střídačka“ ODS a Kupkův úspěch na kongresu

25. dubna 2024

Premium Byť se před čtrnácti dny na kongresu ODS v Ostravě téměř nic nestalo (natož aby šlo o něco...

Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko

25. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:56

Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 281
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3262x
„V okamžiku, kdy jsem pochopila, že dokážu všechno, co si umanu, se můj život obrátil naruby. Životní zkušenosti mi ukázaly, že se nemusím brát vážně a s úsměvem jde všechno líp. Limity, které mám, si tvořím sama ve své hlavě a je jen na mně, jestli je překonám.“

 

Jsem autorkou knih:

Když se dáma rozběhne aneb Ani v padesáti není pozdě

Deník běžkyně v nejlepších letech s podtitulem Co vám o běhání nikdo neřekne,

a knih fejetonů ze života:

Běh života s úsměvem

Diagnóza žena

Když mi budete chtít něco sdělit, můžete napsat: zuzkasouckova@atlas.cz

 

Pokud se vám mé psaní líbí, navštivte také moji fb stránku, kde často glosuji běžné životní situace:

https://www.facebook.com/zuzkasouckovaspisovatelka/?pnref=lhc

Vaše vzkazy mne potěší.