Číslům opravdu rozumím aneb Vím, že nic nevím

14. 10. 2014 10:52:54
„Jsem ekonom, mám státnice ze statistiky a číslům opravdu rozumím,” prohlásila nová ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová. Zdroj iDNES. Moje srdce zaplesalo. Ona si věří stejně jako já. Kdysi!

Taky jsem opravdu všemu rozuměla. V té době mi ale bylo patnáct. A jak už to tak v tomhle věku bývá, byla jsem úplně ze všech nejchytřejší.

Své rodiče jsem považovala za naprosté pitomce, kterým mohla konkurovat už jen profesorka ruštiny, rodilá to mluvčí. Svoji pravdu, rozumy a moudra jsem hlásala do světa zároveň s neustálým vyfukováním bublin ze žvýkačky zn. Pedro. Mezi bublinami jsem odfukovala ofinu z očí. Ruce z kapes jsem vyndavala jen v nouzovém režimu (rozuměj, když jsme psali diktát). Přičemž jsem nepřetržitě protáčela oči vzhůru k nebesům. Ti zabedněnci totiž málokdy dokázali pochopit, kdo je vlastně nejchytřejší a kdo všemu opravdu rozumí! Jediní tvorové, s kterými jsem v té době byla schopna komunikovat na stejné úrovni, byli moji vrstevníci.

I oni, stejně jako já, rozuměli opravdu všemu:

„Ty vole, moje matka je úplně blbá, nechápe, že nutně potřebuju prachy na tu novou sukni, že bez tý sukně nemůžu existovat!”

„Kdybyste viděli mýho fotra, jak řádil, když jsem přišla domů vo půlnoci. Ten blb nemůže pochopit, že jsem nemohla jít domů z hospody jako první.”

„Ta kráva mi dala kouli z matiky, já nevim, co proti mně furt má!”

...ano, společné sdílení utužuje vztahy.

„Mami, tati, i vy ostatní, odpusťte!”

Postupem let začaly přicházet facky od života, a můj patent na rozum odcházel. Čím víc jsem se setkávala s tajnými zákoutími života, tím častěji jsem přestávala opravdu všemu rozumět. Začínala jsem zjišťovat, že nic není jen černé nebo bílé (koneckonců i černobílá fotografie má spousty odstínů), ale vše má své barevné nuance, které je složité rozpoznat.

Dnes už vím, že když vidím špičku ledovce, neznamená to, že opravdu budu vědět, jak vypadá celý. Čím hlouběji do nějakého problému pronikám, tím víc zjišťuji, že mu míň rozumím.

Ona jistota, že něčemu opravdu rozumím, kterou má paní ministryně pro místní rozvoj, z mého života postupně odešla.

A tak, řečeno slovy klasika, čím jsem starší, tím víc vím, že nic nevím!

(Bohužel spousta lidí ani neví, že nic neví!)

Autor: Zuzka Součková | úterý 14.10.2014 10:52 | karma článku: 31.62 | přečteno: 2024x

Další články blogera

Zuzka Součková

Historka vskutku fekální

Když člověk trpí syndromem dráždivého tračníku, stává se z obyčejné vycházky drama, ve kterém jde nejen o zachování důstojnosti, ale i o čistotu prádla. Ačkoli se to po slovensky nazývá hnačka, zrychlení kroku nic neřeší!

30.12.2021 v 18:27 | Karma článku: 28.66 | Přečteno: 1139 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Veronika Valíková Šubová

Takže Velký pátek

Čtu radostné ódy na Velký pátek a trochu mi trnou zuby. Tedy stručně: na Velký pátek předhodila jedna náboženská parta vrchnosti nepohodlného proroka inovující party a okupační mocnost ho na nátlak jeho souvěrců nechala popravit.

29.3.2024 v 11:16 | Karma článku: 12.37 | Přečteno: 128 |

Rudolf Pekař

Velikonoce nebo svátky jara a tolerance?

Připomínka jara nám přináší příjemné počasí, kvetoucí zahrady a zároveň i změnu názvu Velikonoc na Jarní svátky či Svátky jara. Jaký to má důvod?

29.3.2024 v 10:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 32 | Diskuse

Vlastík Fürst

Velkopáteční zastavení může prospět i ateistům

Velký pátek není v naší zemi svátkem moc dlouho. Volný den máme až od roku 2016. Otázkou je, jak s tímto volnem naložíme. Můžeme vyrazit na nákupy či za zábavou, nebo je možné se rozhodnout, že ho budeme „slavit“.

29.3.2024 v 9:05 | Karma článku: 10.79 | Přečteno: 119 | Diskuse

Karel Trčálek

Fialova vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že se v Česku už žije líp!

ANO, bude líp! Pan premiér se opakovaně vyjádřil, že díky vládě se občanům žije už jen lépe a že téměř vše bylo vyřešeno. Tuto skutečnost je však nutné vtělit do vládního nařízení, neboť je smutné, že ne všichni občané to chápou

29.3.2024 v 8:16 | Karma článku: 18.19 | Přečteno: 215 | Diskuse

Filip Vracovský

Česko jako země plná ateistů a agnostiků přesto žije z křestanských tradic a k Rusku

nebo Ukrajině má poměrně blízko. Těžko však může chápat Blízký východ . Než se v další sérii blogů vrátím do kuchyně dovolte ještě jednu úvahu laika....

29.3.2024 v 7:49 | Karma článku: 7.19 | Přečteno: 170 |
VIP
Počet článků 281 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3261

„V okamžiku, kdy jsem pochopila, že dokážu všechno, co si umanu, se můj život obrátil naruby. Životní zkušenosti mi ukázaly, že se nemusím brát vážně a s úsměvem jde všechno líp. Limity, které mám, si tvořím sama ve své hlavě a je jen na mně, jestli je překonám.“

 

Jsem autorkou knih:

Když se dáma rozběhne aneb Ani v padesáti není pozdě

Deník běžkyně v nejlepších letech s podtitulem Co vám o běhání nikdo neřekne,

a knih fejetonů ze života:

Běh života s úsměvem

Diagnóza žena

Když mi budete chtít něco sdělit, můžete napsat: zuzkasouckova@atlas.cz

 

Pokud se vám mé psaní líbí, navštivte také moji fb stránku, kde často glosuji běžné životní situace:

https://www.facebook.com/zuzkasouckovaspisovatelka/?pnref=lhc

Vaše vzkazy mne potěší.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...