Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ztrácí se muži? Kdo je žena a kdo muž?

V období ekonomické krize nebo války se prý rodí více dívek, kdežto v období prosperity zase více chlapců. Poslední dobou se mi zdá, že se muži vytrácí. Znamená to snad, že opravdu nastalo období tolik omílané krize?  

To si to takhle sunu k bance. Proti mně po chodníku jde muž. Nemohu napsat mladý, protože věk, jak známo, je relativní. V mém věku mohu za mladého považovat kohokoli, kdo nepřekročil padesátku. A padesátníkům říkám kluci. Takže muž.

K těžkým bytelným dveřím přicházíme, jak už to bývá, zároveň. Je to něco podobného, jako když jedete v autě, v dálce před vámi cyklista a v protisměru se objeví náklaďák. Kde se všichni setkají? Na devadesát devět procent v jedné lajně.

Přesně takhle to bylo u dveří banky. Muž s aktovkou a já jsme oba vztáhli ruku na kliku v jeden okamžik. Coby žena jsem ruku stáhla zpátky, a se slovy díků na jazyku očekávala, že on dveře otevře, galantně přidrží, já mu poděkuji, usměju se na něj a oba ladně vplujeme do peněžního ústavu. Slunce bude zářit na plný pecky, ptáci z plna hrdla zpívat, ženám ve vlahém větříku povlávat sukně, chlapečkové tahat holčičky za culíky, ty se koketně uchichtávat a všichni se budeme na sebe usmívat krásnými bělostnými úsměvy. A den bude krásný!

Tak tohle všechno se... nestalo. V okamžiku, kdy už se mi na jazyk drala písmenka "dí"..., v ten moment mě muž přehlédl jako rodné širé lány, praštil aktovkou do kolena, zmáčkl kliku, otevřel si dveře, udělal dva rychlé kroky, čímž zamezil mému vstupu donitř, a dveře pustil. Jen moje obezřetnost a možná nějaký anděl strážný zabránili tomu, že mě Brano, co vždycky zavírá samo, nepřetáhlo dveřmi přes nos. Slunce nezářilo na plný pecky, ptáci mlčeli jak zařezaní, sukně žen se ani nepohly, chlapečci tahali děvčátka za culíky a ty řvaly jako pominuté, ať toho nechají! Nikdo se na sebe ani neusmál.

Zkoprněle jsem zůstala stát a v duchu s oním mužem zapředla monolog plný výrazů, zde nepublikovatelnými. Plynule jsem navázala na: " Dí... do píííp, to si říkáš chlap, ty píííp, píííp, že se nestydíš, píííp!" a pak jsem přidala ještě několik píííp!

Ještě jsem ani nezpracovala tento zážitek a pár dnů na to seděla a čekala na úřadě. Přišli spolu, zamilované pohledy, úsměvy od ucha k uchu, drželi se za ruce, něco si špitali do oušek. Věk kolem třicítky. Zastavili se nad volnou židlí vedle mě. Ona zůstala stát, a jako by byl invalidní, vyzvala jeho, ať se posadí. Mladík si zcela bez rozpaků dřepnul. Neudržela jsem jazyk na uzdě a zeptala se ho, jestli je nemocný. On se ušklíbl, cože si dovoluji, ale zvedl se a na půl huby vyzval svoji milou, ať si sedne. Chvíli stáli, pak se slečna rozhlédla, objevila prázdnou židli, kterou přinesla, aby se mohli oba posadit.

Začala jsem přemýšlet, kam tohle vede, kde jsou galantní muži? Kam se ztratili? Kam se vytratila zdvořilost? Je snad na vině ona tolik omílaná krize? Proč se muži chovají jako ženy a naopak?

Když už jsem začala podléhat panice, že se vytrácí praví muži, a co si moje dcery počnou, zažila jsem léčbu šokem. Několikrát za sebou mi pánové s úsměvem přidrželi dveře, abych mohla projít. Při přecházení silnice v místě, kde není přechod, jsem dostala přednost a jako bonus ještě i úsměv. Jeden muž mi vynesl balík až do druhého patra a ochotný pán vycouval s mým autem. Galantní řidič mě dokonce pustil na parkovišti na jediné místo, které bylo volné. Kluk, kterému snad nebylo ještě ani dvacet uvolnil věšák, abych si mohla pověsit kabát. A jeden chlapík mi tak dlouho dával přednost u pokladny v marketu, až přišel jiný, oblečený do maskáčů, svým košíkem odsunul můj a předběhl nás oba dva. Jen jsme se na sebe spiklenecky usmáli. Slizkého úlisáka, který mi nabízel přeochotně své sexuální služby, mezi muže nepočítám.

A já jsem si uvědomila, že na soudy, jak to jde s muži s kopce, je zatím brzy. Každý je jiný. Ten, který je slušně vychovaný zůstane slušným člověkem a jinému nepomůže ani svěcená voda. A netýká se to jen mužů, ale i žen.

A propós, vždy jsem si myslela, že vousy mají jen muži a naše učitelka fyziky.

V určitém věku jsem pod svým nosem objevila stín. S dlouhou ulízanou patkou vedenou hodně ze strany a sčesanou doleva to nebyla dobrá kombinace. Podobnost sice čistě náhodná s tím, který měl pouze jedno varle (já nemám žádné!), ale proč zrovna já!?! Raději jsem patku zrušila a knírek začala pravidelně holit.

Dle mého i tohle je znamení, že poměr mužů a žen se až tak dramaticky nemění.

A jak je to tedy s onou krizí? To nám jistě vysvětlí renomovaní ekonomové.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Zuzka Součková | pátek 21.11.2014 16:25 | karma článku: 34,45 | přečteno: 5382x
  • Další články autora

Zuzka Součková

Historka vskutku fekální

Když člověk trpí syndromem dráždivého tračníku, stává se z obyčejné vycházky drama, ve kterém jde nejen o zachování důstojnosti, ale i o čistotu prádla. Ačkoli se to po slovensky nazývá hnačka, zrychlení kroku nic neřeší!

30.12.2021 v 18:27 | Karma: 28,76 | Přečteno: 1152x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Je svět v pořádku?

Brzké jarní ráno, venku je ještě tma. Zavrtím se na posteli, probudí mě nějaký zvuk. Nastražím uši. Aha. To první ptáci zpěváci nastupují na scénu. Zatím zřejmě jen ladí tóny jako muzikanti před koncertem.

3.5.2020 v 19:05 | Karma: 24,72 | Přečteno: 978x | Diskuse| Společnost

Zuzka Součková

V ortopedické čekárně

Pravou berli postavím do rohu, vezmu za kliku, otevřu dveře. Nezapomenu zastrčit berli zpátky do podpaží a ladným skokokrokem se vsunu dovnitř. Čekárna je plná, ale jedna židle zasunutá v koutě na mě čeká. Ztěžka na ni dopadnu.

27.4.2019 v 19:48 | Karma: 36,39 | Přečteno: 3519x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Jsem nemohoucí, ale bojuju

Klaním se před všemi, kteří mají jakýkoli handicap. Ať už někomu neslouží ruce, nohy, oči, uši, či nějaký tělesný orgán, vždycky je to problém. Mně momentálně podala výpověď ze služby pravá noha.

17.4.2019 v 12:48 | Karma: 28,93 | Přečteno: 1396x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Vytrácí se slušnost?

Scházím školní schodiště, proti mně se žene dětské stádo. Nedržet se zábradlí, ti malí predátoři by mě smetli. Někteří pozdraví.

25.3.2019 v 18:09 | Karma: 42,19 | Přečteno: 3376x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Kácíš? Pak sázej či plať. Novela zákona zpřísní podmínky kácení stromů

8. května 2024

Premium Pokuta až milion pro jednotlivce, až dvacet milionů pro firmu. Tedy desetkrát víc než nyní. Takové...

Padlého rudoarmějce oplakali u Rudolfina. Jenže ho zabili sami Sověti

8. května 2024

Seriál Je to snad nejslavnější fotografie z květnového osvobození Prahy a dlouho se věřilo, že Georgij...

Princezna z Kremlu. Touha po diamantech se stala Brežněvově dceři osudnou

8. května 2024

Premium Letos uplynulo 95 let od narození Galiny Leonidovny, dcery sovětského generálního tajemníka Leonida...

U Strakonic se srazilo šest aut. Silnici na Písek zavřeli, zasahoval i vrtulník

7. května 2024  17:49,  aktualizováno  23:02

Na silnici I/4 u Strakonic se stala hromadná nehoda. Podle informací hasičů se srazilo šest aut,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 281
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3262x
„V okamžiku, kdy jsem pochopila, že dokážu všechno, co si umanu, se můj život obrátil naruby. Životní zkušenosti mi ukázaly, že se nemusím brát vážně a s úsměvem jde všechno líp. Limity, které mám, si tvořím sama ve své hlavě a je jen na mně, jestli je překonám.“

 

Jsem autorkou knih:

Když se dáma rozběhne aneb Ani v padesáti není pozdě

Deník běžkyně v nejlepších letech s podtitulem Co vám o běhání nikdo neřekne,

a knih fejetonů ze života:

Běh života s úsměvem

Diagnóza žena

Když mi budete chtít něco sdělit, můžete napsat: zuzkasouckova@atlas.cz

 

Pokud se vám mé psaní líbí, navštivte také moji fb stránku, kde často glosuji běžné životní situace:

https://www.facebook.com/zuzkasouckovaspisovatelka/?pnref=lhc

Vaše vzkazy mne potěší.