Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak se mi nevyvedly první taneční...

Coby čerstvá držitelka občanského průkazu jsem se rozhodla zvýšit svoji tržní cenu tím, že se naučím tančit. Naše třídní krasavice neměla o nápadníky nouzi, my ostatní přemýšlely, co nabídnout.

Příroda na nás šetřila krásou, zato vizuální projevy puberty rozdávala plnými hrstmi. Akné, mastné vlasy, žádná prsa, velký zadek, atd. Inteligence, suchý humor a sečtělost na hochy v té době vůbec nezabírala. Patnáctiletí mladíci upřednostňovali jiné kvality - lesklé dlouhé vlasy, prsa alespoń dvojky, vyzývavé chování a roztomilé mrkání velkých očí. Ani jedním jsem nedisponovala.

Nezbylo nic jiného než se pokusit o rozšíření svého portfolia za účelem zvýšení hodnoty mých akcií. Omezila jsem, vlastně úplně vypustila, návštěvy knihovny. Přestala ve volném čase číst Shakespeara, Remarqua i Slovník cizích slov a Atlas světa a přemluvila kamarádku, aby se mnou vyrazila do tanečních. Budeme tam nejkrásnější, tančit budeme jako bohyně, kluci nám budou padat k nohám a my si budeme jenom vybírat. "Ty se mi nelíbíš. Ty bys ušel. Tenhle, to je on." Nebrala jsem pražádný ohled na to, že hudební nadání mě minulo. Zpívám a tančím ráda, ovšem někdy mimo rytmus, někdy mimo melodii a nejčastěji mimo obé.

Moje matka zajásala. Absolvování tanečních patří ke slušně vychované dívce jako pes k boudě. V duchu doufala, že taneční mistr ze mě vydoluje skrytý hudební talent, který se nepodařilo za celých šest let odhalit učitelce klavíru. 

Vyrazily jsme nakupovat. Šaty na pubertální košťata neměli, tak jsme musely zakoupit látku. Vybraly jsme modrý krimplen. Měli ještě žlutý, ten jsem zamítla, nechtěla jsem vypadat jako pampeliška. Pamatujete krimplen? Látku tak umělohmotnou, že dnešní neopren by před ní zelenal závistí. Látku tak neprodyšnou, že si v ní její nositelka připadala jako v sauně. Látku, která trčela do stran, jakoby svoji majitelku chtěla ochránit před okolím. Tak to byl prosím krimplen. Švadlena mi ušila šaty. Vypadala jsem v nich jako ježek v kleci a několik nocí probrečela. Bylo mi to houby platné. Když jsem neměla na vybranou, rozhodla se vsadit na svůj francouzský šarm, jak jsem se dočetla v krásné literatuře! Sice jsem nevěděla, co to je, ale vsadila jsem na něj všechny karty.

V den D jsem chtěla být Krásná. S velkým Ká. Ne! Nejkrásnější s velkým eN. Hned po příchodu ze školy jsem na svou hřívu namotala natáčky. Těšila jsem se, že budu mít vlny jako Ava Gardner. To jsem ještě netušila, že budu vypadat jako pudl.

Byl březen. Remek právě vylétl do vesmíru a já věděla, že s obličejem barvy tvarohu do tanečních vyrazit nemohu. Byli jsme poměrně movití, vlastnili jsme vlastní horské sluníčko. Pamatujete? Předchůdce solária vyrábějící UV záření. Nasadila jsem červené kulaté brejličky spojené kloboukovou gumičkou a přistrčila svůj obličej na pět centimetrů a pět minut před zářící trubky. Po uplynutí té doby jsem opálená nebyla, tak jsem ještě přidala.

Opálení se neprojevilo. Ale bylo už pozdě. Matka mě popoháněla, ať dělám, že už musíme jít.

Rychle jsem se navlékla do neoprénu, po paměti sundala natáčky a mohly jsme, já a matka, vyrazit. Už cestou jsem na svém obličeji pociťovala tlak. A horko.

Vestibul kulturního domu byl lemovaný zrcadly. Jako pravá femme fatale, jsem se přitočila k zrcadlu. Musela jsem přeci zkontrolovat, kdo je nejkrásnější.

"Cože???"

Obličej hořel jako plápolající táborák, krimplen trčel do všech stran a kudrnatá ovce na hlavě - jen zabečet. S bílými botami, modrými šaty a rudým hořícím obličejem by se za mě nemusela stydět ani trikolóra. Schovala jsem hlavu do dlaní a sykla bolestí. Jako supernova prolétnu vestibulem na záchod. Sednu si na mísu a usedavě pláču. Nikoli bolestí, ale studem. Kamarádka mě utěšuje slovy: "Nic si z toho nedělej, nevadí, že jsi rudá. Už se to lepší, ještě aby ti splihly vlasy..." Tím mě opravdu uklidnila. V duchu jsem netoužila po ničem jiném, než že budu celý večer vypadat jako pudl a omračovat hochy vzhledem své babičky.

Můj vstup do světel ramp neproběhl zcela podle mých představ. Své první taneční jsem protrpěla a přezdívky Rudá záře na Kladnem se nezbavila po celý kurz. Druhá hodina již bez pudla a ohnivého obličeje mi též žádné uspokojení nepřinesla. Ve třetí jsem se zamilovala do kluka, který mě nechtěl. Při čtvrté lekci se do mě zakoukal jeden, který mi nadbíhal až do konce, a kterého jsem pro změnu nechtěla já. Byl o hlavu menší než já a byl v celém kurzu jediný, komu jsem se líbila. Excelentně tančit jsem se nikdy nenaučila.

Inu mladí to nemají tak jednoduché, jak by se mohlo zdát.

Autor: Zuzka Součková | středa 15.7.2015 15:21 | karma článku: 34,51 | přečteno: 3693x
  • Další články autora

Zuzka Součková

Historka vskutku fekální

Když člověk trpí syndromem dráždivého tračníku, stává se z obyčejné vycházky drama, ve kterém jde nejen o zachování důstojnosti, ale i o čistotu prádla. Ačkoli se to po slovensky nazývá hnačka, zrychlení kroku nic neřeší!

30.12.2021 v 18:27 | Karma: 28,76 | Přečteno: 1148x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Je svět v pořádku?

Brzké jarní ráno, venku je ještě tma. Zavrtím se na posteli, probudí mě nějaký zvuk. Nastražím uši. Aha. To první ptáci zpěváci nastupují na scénu. Zatím zřejmě jen ladí tóny jako muzikanti před koncertem.

3.5.2020 v 19:05 | Karma: 24,72 | Přečteno: 977x | Diskuse| Společnost

Zuzka Součková

V ortopedické čekárně

Pravou berli postavím do rohu, vezmu za kliku, otevřu dveře. Nezapomenu zastrčit berli zpátky do podpaží a ladným skokokrokem se vsunu dovnitř. Čekárna je plná, ale jedna židle zasunutá v koutě na mě čeká. Ztěžka na ni dopadnu.

27.4.2019 v 19:48 | Karma: 36,39 | Přečteno: 3518x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Jsem nemohoucí, ale bojuju

Klaním se před všemi, kteří mají jakýkoli handicap. Ať už někomu neslouží ruce, nohy, oči, uši, či nějaký tělesný orgán, vždycky je to problém. Mně momentálně podala výpověď ze služby pravá noha.

17.4.2019 v 12:48 | Karma: 28,93 | Přečteno: 1395x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Vytrácí se slušnost?

Scházím školní schodiště, proti mně se žene dětské stádo. Nedržet se zábradlí, ti malí predátoři by mě smetli. Někteří pozdraví.

25.3.2019 v 18:09 | Karma: 42,19 | Přečteno: 3374x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 281
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3262x
„V okamžiku, kdy jsem pochopila, že dokážu všechno, co si umanu, se můj život obrátil naruby. Životní zkušenosti mi ukázaly, že se nemusím brát vážně a s úsměvem jde všechno líp. Limity, které mám, si tvořím sama ve své hlavě a je jen na mně, jestli je překonám.“

 

Jsem autorkou knih:

Když se dáma rozběhne aneb Ani v padesáti není pozdě

Deník běžkyně v nejlepších letech s podtitulem Co vám o běhání nikdo neřekne,

a knih fejetonů ze života:

Běh života s úsměvem

Diagnóza žena

Když mi budete chtít něco sdělit, můžete napsat: zuzkasouckova@atlas.cz

 

Pokud se vám mé psaní líbí, navštivte také moji fb stránku, kde často glosuji běžné životní situace:

https://www.facebook.com/zuzkasouckovaspisovatelka/?pnref=lhc

Vaše vzkazy mne potěší.