Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak nefunguje společné jmění manželů

Provdáním se za osobu opačného pohlaví kdysi před léty, jsem přijala společné příjmení Součková - Souček.  

Za roky společného soužití ve společné domácnosti máme spolu hodně společného. Společné děti, společné bydlení i auto. Společně trávíme dovolenou a sdílíme společné nejen zájmy ale i zážitky. Chodíme do stejné společnosti. Dělíme se o společné známé a společně se válíme v jedné posteli. Pardon, dvouposteli. V našem společném jmění manželů se nachází i společná skříň. A právě ona je kámen úrazu.

Stojí v ložnici. Pořídili jsme ji na počátku osmdesátých let minulého století. Máme ji už tak dlouho, dalo by se říct, že se jedná o starožitnost, ale aby se dostala do této kategorie, bude si muset ještě nějaký ten pátek počkat. Zatím nemá žádné atributy starožitnosti. Neprožrali ji červotoči, nesmrdí sklepením či půdou, kde strávila sto roků samoty. Bohužel, starožitná tahle skříň není. Je prostě jen stará a nemoderní. Ovšem svůj účel plní. Mně i muži slouží svými policemi, kam si odkládáme svršky a taky spodky.

Je to nádherná skříň s umakartovými šoupacími dveřmi a nástavcem, který dosahuje až ke stropu. Do horní části ukládám věci, které často nepoužíváme. Sezónní oblečení a ložní prádlo. Odborníci přes hygienu sice nabádají převlékat peřiny minimálně jedenkrát týdně, ale já mám za to, že přehnaná hygiena škodí.

Abych uvedla věci na pravou míru, vůbec není nádherná, je jako ježibaba - stará, nevzhledná, rozhrkaná a věčně nabroušená. Své špatné nálady projevuje tím, že nejde otevřít, případně zavřít.

Má dvě poloviny.

Na začátku našeho společného soužití jsme si ji rozdělili. Já půl, muž půl.

Zatímco v mé polovině byla od prvního okamžiku tlačenice jako v tramvaji ve špičce, v mužské části si tři trička, jedna mikina a svetr, troje trenky, jedny kalhoty a několik párů ponožek mohly hrát na schovávanou. Roky jsem v sobě živila pocit závisti, kdykoli jsem otevřela jeho polovinu, kde byl vždycky přehledný pořádek. Zato v mé části, v tom chaosu, často nemůžu něco najít a naopak, občas najdu to, co jsem dávno ve svých myšlenkách poslala do věčných lovišť.

Roky jsem dumala, jak dostat takový pořádek jako má on i do svých polic. Zdálo se neřešitelné. Své věci jsem vyházet nechtěla. Na problém nahlížela z různých stran a pořád nic. Až jednou, uprostřed noci: "Heuréka, mám to!" A jak už to bývá, nejefektivnější řešení je to nejjednodušší, úplně jednoduše jsem část svých regálů vyklidila a nastěhovala k němu. Rafinovaně jsem svůj bordel uklidila a přesunula vedle. Moje část se stala přehlednější (maličko!), jeho ztratila svoji vzdušnost.

Ovšem dnes s odstupem času nemůžu říct, že tenhle nápad patří mezi mé nejlepší. Možná je to spíš jeden z nejhorších za poslední roky.

Ztratila jsem klid.

"Kde je moje modrý tričko? Co je to tady za hadry? Jak je možný, že jsem ráno rval na sebe tvoje bombarďáky?"

"Jaký bombarďáky? Mám přece jen luxusní krajkové prádlo. Fakt!"

"Kde mám košili?" další a další výkřiky se ozývají z ložnice v šest hodin ráno.

On není jako já. Nečumí dlouhé minuty do skříně s myšlenkou, že nemá co na sebe. Na zírání někam má ledničku. Jde najisto na místo, kde vždycky byla trička. Ano, je moje chyba, že v téhle polici se nyní nacházejí moje kalhotky a podprsenky. Já mu pak musím tričko, trenky, či košili najít sama, protože nechci píchat klackem do vosího hnízda.

"Co to máš na sobě? To je přece moje tričko," nemůžu mlčet, když vidím, jak se škrtí v mém tílku.

"Proč tvoje, vzal jsem ho ve svý skříni?!?"

Prohrábnu si vlasy, popadnu lžičku a horlivě zamíchám kávu, kterou před něj přistrčím. "Dala jsem ti tam med, jak máš rád."

Pro uchování manželského štěstí je lepší nedráždit hada bosou nohou. Nebudu mu jen tak na potkání říkat, že jsem si jeho půlku bez jeho souhlasu pronajala. Však to zjistí brzy sám, je to chlapec šikovný, vzdělaný.

Podobně jako kdysi naši známí. Společně, dobrovolně si zakoupili úplně stejně vypadající sportovní boty. Jen velikostí se lišily o tři čísla. Ona je uložila do společného botníku. Přišel domů, vzal boty a šel hrát s kolegy fotbal. Vrátil se bos, malé boty v ruce, na nohou puchýře a v hlavě jedinou myšlenku - na vraždu! Jakoby mohla za to, že nepozná své boty.

Myšlenka na vraždu ještě nevybledla, když si dali sraz před divadlem. Ona šla rovnou z práce, on se byl do společenského převléknout.

"Udělalo se mi špatně, když jsem viděla svého muže a své sako společně. Vypadal, jakoby byl svázaný do kozelce. Na rukávech praskaly švy pod jeho bicepsy a měl takový úzký ramínka přitažený k sobě," názorně oddálila dlaně od sebe na deset centimetrů a trošku zašišlala, jakoby mluvila na malé dítě, když tuhle příhodu vyprávěla.

Popadl ze společné skříně první sako, které uviděl. Vůbec se mu nezdálo divné, že je mu malé a už vůbec se nezabýval myšlenkou, že není tmavě modré s proužky, ale hnědé.

Ano, některé společné věci nemohou nikdy fungovat.

Ale u nás se blýská na lepší časy. Včera můj drahý rozhodl, že mi k narozeninám koupí dárek. Novou skříň. A ta bude celá moje!

Autor: Zuzka Součková | úterý 18.8.2015 14:45 | karma článku: 42,48 | přečteno: 15504x
  • Další články autora

Zuzka Součková

Historka vskutku fekální

Když člověk trpí syndromem dráždivého tračníku, stává se z obyčejné vycházky drama, ve kterém jde nejen o zachování důstojnosti, ale i o čistotu prádla. Ačkoli se to po slovensky nazývá hnačka, zrychlení kroku nic neřeší!

30.12.2021 v 18:27 | Karma: 28,76 | Přečteno: 1148x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Je svět v pořádku?

Brzké jarní ráno, venku je ještě tma. Zavrtím se na posteli, probudí mě nějaký zvuk. Nastražím uši. Aha. To první ptáci zpěváci nastupují na scénu. Zatím zřejmě jen ladí tóny jako muzikanti před koncertem.

3.5.2020 v 19:05 | Karma: 24,72 | Přečteno: 977x | Diskuse| Společnost

Zuzka Součková

V ortopedické čekárně

Pravou berli postavím do rohu, vezmu za kliku, otevřu dveře. Nezapomenu zastrčit berli zpátky do podpaží a ladným skokokrokem se vsunu dovnitř. Čekárna je plná, ale jedna židle zasunutá v koutě na mě čeká. Ztěžka na ni dopadnu.

27.4.2019 v 19:48 | Karma: 36,39 | Přečteno: 3518x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Jsem nemohoucí, ale bojuju

Klaním se před všemi, kteří mají jakýkoli handicap. Ať už někomu neslouží ruce, nohy, oči, uši, či nějaký tělesný orgán, vždycky je to problém. Mně momentálně podala výpověď ze služby pravá noha.

17.4.2019 v 12:48 | Karma: 28,93 | Přečteno: 1395x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Vytrácí se slušnost?

Scházím školní schodiště, proti mně se žene dětské stádo. Nedržet se zábradlí, ti malí predátoři by mě smetli. Někteří pozdraví.

25.3.2019 v 18:09 | Karma: 42,19 | Přečteno: 3374x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  10:24

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Nejvyšší soud odmítl dovolání střelce z úřadu práce. Potvrdil mu doživotí

26. dubna 2024  10:15

Nejvyšší soud potvrdil Jiřímu Dvořákovi doživotní trest vězení za násilné útoky na několik žen v...

Tohle je nenávist, řekl o protestech za Gazu Trump. Kampus stále nevyklidili

26. dubna 2024  9:29

Kolumbijská univerzita v New Yorku odložila ultimátum, podle něhož měli protestující propalestinští...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

  • Počet článků 281
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3262x
„V okamžiku, kdy jsem pochopila, že dokážu všechno, co si umanu, se můj život obrátil naruby. Životní zkušenosti mi ukázaly, že se nemusím brát vážně a s úsměvem jde všechno líp. Limity, které mám, si tvořím sama ve své hlavě a je jen na mně, jestli je překonám.“

 

Jsem autorkou knih:

Když se dáma rozběhne aneb Ani v padesáti není pozdě

Deník běžkyně v nejlepších letech s podtitulem Co vám o běhání nikdo neřekne,

a knih fejetonů ze života:

Běh života s úsměvem

Diagnóza žena

Když mi budete chtít něco sdělit, můžete napsat: zuzkasouckova@atlas.cz

 

Pokud se vám mé psaní líbí, navštivte také moji fb stránku, kde často glosuji běžné životní situace:

https://www.facebook.com/zuzkasouckovaspisovatelka/?pnref=lhc

Vaše vzkazy mne potěší.