Alkohol za volant nepatří! A co ženy?

13. 10. 2016 15:02:44
Alkohol je špatný rádce a za volant opravdu nepatří. Mnohá z žen se v roli rádce cítí jako ryba ve vodě a mnohá z žen je za volantem nevyzpytatelná.

Řidičský průkaz jsem dělala na gymnáziu. Dlouhé roky se nenašel odvážlivec, který by mi auto svěřil. Až můj muž. Měl tolik odvahy nebo mě tolik miloval? To si už dnes po více než třiceti letech opravdu nepamatuju.

Co si ale pamatuju, při setkání s protijedoucím vozidlem jsem zavírala oči a čekala ránu. Ta naštěstí nepřišla a já se po nějaké době zařadila mezi řidiče nechávající odvážně oči dokořán. Také si pamatuji svou první osamělou jízdu v noci. Tehdy jsem pro svého drahého jela do restauračního zařízení ve vedlejším městě. Při setkání s jiným autem jsem místo ztlumení světel rovnou zhasla. No a co, jen jsem sáhla na vedlejší páčku. Snad štěstí začátečníka, snad zkušenost protijedoucích, všichni jsme přežili a já pro příště už věděla, kde a jak se tlumí.

Později jsem začala jezdit víc a pak ještě víc. Jednou jsem se s dětmi vydala na nákup do Ikey. Po dálnici. V té době byla D5 poloprázdná, svodidla nikdo neměnil, protože byla dostačující, děti nepotřebovaly podsedák a dálnice se nestávala nepropustnou pastí, kde chvíli jedeš, pak se to ucpe a pak stojíš a neděje se dál nic (odtud zřejmě pochází její název!). Někde uprostřed cesty ku Praze začalo něco bouchat. Vepředu, usoudíla jsem znalecky že v motoru. Zajedu k benzině a koukám, koukám, nevím, jak kapotu otevřít. Mačkám různé páčky - auto troubí, bliká, rozsvítí, zhasne, podaří se mi otevřít nádrž, kterou se mi pro změnu nepodařilo otevřít minule, když jsem chtěla tankovat, sklopím sedačku. Nakonec se mi ten otevírací chvat povede. Těhotná očekáváním se nakloním nad motor. Že je to motor, poznám na první dobrou. Celý je to nějaký špinavý, přesně tak jsem si vždycky motor představovala. Chvilku se dívám, zklamaná, na první pohled závadu nevidím. Myslela jsem si, že na první pohled poznám, co odpadlo, stejně jako když se v pračce utrhne ramínko od podprsenky. Žádné ramínko nikde nevlaje, tak kapotu zase zaklapnu a cestuji dál. Domů nás i s novým pracovním stolem Fartfull (přeloženo - uprděný) přivezla odtahovka!

Vyprávěla mi kamarádka, jak jela z Ikey (prosím, zde si povšimněte, jak důležitou roli hraje Ikea v našich ženských životech) a říká si - to je divný, vzadu za mnou se to nějak mračí - ve zpětném zrcátku vidí tmu. Až doma zjistí, že tu tmu dělal její otevřený kufr. Jen tak tak, že koberec s názvem Hoven z auta cestou nevytrousila.

Před pár týdny mi dal muž nové auto. Pod volantem na palubní desce je velký, červeně svítící display. Mimo jiné ukazuje průměrnou rychlost, vzdálenost, kterou ještě ujedu s polprázdnou nádrží, ale také průměrnou a aktuální spotřebu. Statistikaaaa!

Jezdím denně 12 km do práce. Přes dvě vsi. Jakmile mi bylo auto slavnostně předáno, ukápla slza, když jsem viděla, že průměrná spotřeba je 3,9 l/ 100 km. Během týdne se mi ji podaří vytáhnout na 4,9. Mám prý těžkou nohu, říkali chlapi odborníci. Jak mám těžkou nohu mi chytrý, červeně svítící display umí ukázat. Plný plyn, pokud možno do kopce - spotřeba vyskočí do astronomických čísel. Pustím nohu, spotřeba klesá. Pokud plynový pedál jen tak lehce šolíchám, nefrčím sice po silnici druhé třídy plnou parou, ale jedu povolenou devadesátkou, aktuální spotřeba ujde. Před vsí nemusím zašlápnout brzdy, až skřípou, ale stačí v předstihu nohu z plynu sundat, dojet setrvačností a povolenou padesátkou ji projet. Zrovna tak u cedule konec obce není nutné sešlápnout plyn do země, až se kola protočí, zapískají a zakvílí, ale s citem pomalu přidávat.

Tak tohle mi display ukazuje, já se snažím tím řídit a spotřeba se ustálila na 4,4 l/100km.

Za mnou se občas udělá fronta a fakt nechci slyšet, jaká slova na moji adresu padají, ani vidět gesta, která ukazují, co jsem zač! Taky jsem to dělala, dokud jsem nezačala jezdit na spotřebu!

Zlí jazykové tvrdí, že mi to dlouho nevydrží.

S novým autem mám ještě další problém. Na parkovišti se mnou hraje na schovku. Vyjdu z obchodu a v místě, kde jsem zaparkovala, mé auto nestojí. Zpanikařím, kroutím hlavou jako šroubem, rozhlížím se kolem dokola, pak vytáhnu klíč a jen tak do éteru kliknu. Jeden úplně cizí vůz na mě zamrká a otevře mi svou náruč. Jsem asi úplně pitomá, protože se mi to stalo už tolikrát a já si pořád nemůžu zvyknout, že mám jinou barvu vozu.

Ale co! Nejdůležitější je pravidlo dojet bez nehody a tím se řídím. A proto si myslím, že i ženy za volant patří!

Autor: Zuzka Součková | čtvrtek 13.10.2016 15:02 | karma článku: 35.52 | přečteno: 3318x

Další články blogera

Zuzka Součková

Historka vskutku fekální

Když člověk trpí syndromem dráždivého tračníku, stává se z obyčejné vycházky drama, ve kterém jde nejen o zachování důstojnosti, ale i o čistotu prádla. Ačkoli se to po slovensky nazývá hnačka, zrychlení kroku nic neřeší!

30.12.2021 v 18:27 | Karma článku: 28.66 | Přečteno: 1139 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 20.95 | Přečteno: 294 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 33 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.12 | Přečteno: 286 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.56 | Přečteno: 502 | Diskuse
VIP
Počet článků 281 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3261

„V okamžiku, kdy jsem pochopila, že dokážu všechno, co si umanu, se můj život obrátil naruby. Životní zkušenosti mi ukázaly, že se nemusím brát vážně a s úsměvem jde všechno líp. Limity, které mám, si tvořím sama ve své hlavě a je jen na mně, jestli je překonám.“

 

Jsem autorkou knih:

Když se dáma rozběhne aneb Ani v padesáti není pozdě

Deník běžkyně v nejlepších letech s podtitulem Co vám o běhání nikdo neřekne,

a knih fejetonů ze života:

Běh života s úsměvem

Diagnóza žena

Když mi budete chtít něco sdělit, můžete napsat: zuzkasouckova@atlas.cz

 

Pokud se vám mé psaní líbí, navštivte také moji fb stránku, kde často glosuji běžné životní situace:

https://www.facebook.com/zuzkasouckovaspisovatelka/?pnref=lhc

Vaše vzkazy mne potěší.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...