Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M72a80r41i82e 26Š51í32p37k56o34v10á 5892152904917

Zuzko, vůbec to tvoje životní vyznání a zkušenost podloženou vlastním "profesionálním" životem, nemíním kazit něčím plytkým.

Díky moc za tento článek.

A hezkou neděli!:-)

+3/0
20.11.2016 9:14

Z83u94z85k10a 27S37o83u66č59k19o28v96á 8735887482664

Marie, ty nikdy nenapíšeš nic plytkého, děkuju za moc milý komentář.

A hezku neděli taky přeju!:-)

+2/0
20.11.2016 14:17

M98a48r38i57e 41Š35í28p20k50o60v53á 5732402624687

Díky, Zůzo!:-))))

+1/0
20.11.2016 18:27

P76a42v15e14l 22K68u79c30h19t87a 4236801727964

Moc hezky napsáno, ale prý se cca polovina manželství rozvádí. Prostě jsme si vybrali jiný model života. I v USA si volí prezidenta třikrát ženatého a dřív by to určitě vadilo ...

+1/0
19.11.2016 19:38

Z53u58z47k17a 66S10o51u75č43k60o58v75á 8745587662824

Taky jste to hezky napsal, díky...

0/0
19.11.2016 20:17

P20e35t96r 50B51r64o67d84s36k96ý 5286273295689

..... ten finálovej recept není vůůůbec špatnej,- ex hraběnkám sem tam přidával torchaj "chili a feferonky" aby to mělo ten správnej šmrnc, ale nebyly stavěný na tak šílenou jízdu,- .... samo že vina byla na jejich straně, protože já su dokonalej !R^

+1/0
19.11.2016 19:10

Z28u53z55k22a 96S11o15u65č73k61o26v10á 8975547552454

;-D;-D;-D

0/0
19.11.2016 20:16
Foto

H93a31n62a 35V77l86k82o31v55á 9875894622804

Četla jsem níže v diskusi názor, jak je špatné, že matka je jediná.... Já žiju s dětmi sama (starší mne letos opustila a vydala se do Evropy) a občas mám pocit, že být "ta jediná", na kterou je vždycky spoleh je (někdy) vyčerpávající.

Nemám ale chuť hledat stále nové tatínky a myslím, že můj stav je stabilnější než stav mé kamarádky, kde se partneři střídají v intervalu 2 - 4 let. A rozhodně je můj stav stabilnější než povaha otce mé dcery, kterého u něj občas navštěvujeme (bydlí s babičkou) a dcera se jeho alkoholických výstupů (které už dělá pouze své matce, dříve je dělal i mně a občas dětem) bojí.

+2/0
19.11.2016 17:08

M81a34r56t73i41n 14I30r61e61i65n 5770532610452

Dnes máš Zuzko mou osobní pochvalu druhého stupně ;-)

+3/0
19.11.2016 16:37

Z34u50z65k23a 39S89o13u96č63k92o89v40á 8695347662184

Jen taková malá otázka - je pochvala druhého stupně víc než pochvala prvního stupně?;-);-D;-D

+2/0
19.11.2016 16:40

M20a52r84t14i78n 91I53r34e22i50n 5250412690962

Samozřejmě ;-Dvyšší už je jen třetí stupeň a toho dosáhneš tak, že doběhneš na to správné místo ;-D;-)

+1/0
19.11.2016 20:12

Z57u34z35k47a 95S15o31u76č33k90o65v84á 8695627832114

...myslím, že bych měla vystartovat;-D;-D

Měj se!

+1/0
19.11.2016 20:16
Foto

P44a94v94l53a 54K34o68l57á65ř42o96v41á 6116886732718

Každý partnerský vztah je jiný: někdo odchází, protože je to přece tak snadné, někdo protože už nechce a nemůže snášet další roky pekla, atd. atd. Obávám se, že žádný univerzální recept jak udržet manželství (za alespoň trochu přijatelných podmínek, ne za každou cenu), prostě neexistuje.

Ty, kterým to opravdu (ne jen na oko, aby ostatní záviděli) vyšlo, upřímně obdivuji a držím jim palce, aby se to jejich štěstí také časem nerozpadlo.:-):-):-)

+2/0
19.11.2016 15:48
Foto

M37i66r45k64a 15P32a37n60t85l43í28k92o47v93á 2313894491213

Máte pravdu - a někdy je v novém partnerství víc problémů, než v tom "starém". Jestli byl vztah opravdový, a byla v něm nejen láska, ale i přátelství (a zodpovědnost ), vydrží... Vím o čem mluvím, my máme za sebou již "zlatou svatbu" - vychovali jsme spolu děti, pomáhali i ve výchově vnuků - a nikdy nás nenapadlo se rozvádět, Mějte rozum - a nemyslete jen na sebe, ale i na děti. Pěkné požízení...R^V;-) Karma.

+1/0
19.11.2016 15:43
Foto

J15a29n45a 25M51a32j65o76v81á 4635182896743

Miri, víte, pokud to není FAKT patologický vztah (jak to ten plzák říkal? žárlivci, hysterky, alkoholici a násilnící), tak s sebou nový vztah vždycky nese víc problémů než ten první, a to proto, že se do něj nutně přenášejí problémy nesené předchozím vztahem. Psychologové říkají, že by nový vztah neměl začít dřív než za rok po ukončení předchozího, raději za dva. Právě pro to praktické i citové srovnání se s minulostí. Jenže...ono to tak moc nefunguje.

A jinak...moc gratuluji k dlouhému vztahu a tomu, co dělá život životem...dětem, vnoučatům.

0/0
19.11.2016 19:17
Foto

M44i26r93k57a 13P26a28n94t22l67í43k66o20v16á 2743204701203

Díky za reakci, Jano. Dávám Vám za pravdu. Myslím si, že je to hodně o štěstí, o začátku vztahu, o tom, kdo si koho vybere - a jak to dál mezi nimi pokračuje... Láska a naivita některých lidí, co do vztahu - a později do manželství, vstupují je velká... Láska je slepá, jak se říká. Kdysi jsem jedné mojí příbuzné radila, neber si toho člověka, povahově se k sobě vůbec nehodíte. Odbyla mě, ať se o prý ni nestarám, ale za pár let mi dala zapravdu, rozvedli se. Je škoda, že "zaláskovaný(ná" nedá na rady moudřejších.:-/ My jsme měli s manželem štěstí, vydrželo nám to, a stále drží, i když začátky manželství pro nás nebyly vůbec lehké. (Studentské manželství, nedostatek peněz, byt s rodiči). A v době studia dvě děti. A ustáli jsme to). Možná je to tím, že jsme s mužem "vyznavači" stejných životních hodnot. A vážíme si jeden druhého. (A naštěstí nejsme sami).V

+2/0
20.11.2016 8:28
Foto

J16a90n88a 82M54a35j21o24v23á 4985372496733

Díky. Taky se domnívám, že ty stejné hodnoty jsou strašně moc důležité. Umožňují jít ke stejnému cíli. Ale...sama to píšete...začátky nebyly lehké...vy tomu říkáte štěstí. Souhlasím samozřejmě, ale přidávám dle mne nutnou pokoru, respekt a ochotu zvládnout nepohodlí. Máte můj respekt.

+1/0
20.11.2016 10:14

Z52u95z67k83a 76S52o46u28č72k31o25v92á 8615127572414

Jani,R^

0/0
20.11.2016 19:14

Z26u90z66k20a 52S12o97u84č61k70o68v45á 8875137292664

Můj život se zřejmě odvíjel podobně. někdy to bylo těžší, jindy lehčí, ale nikdy jsme to nechtěli vzdát... proto ten "recept" na konci článku - vlastní zkušenost...

Přeju vám i další krásné dny!

0/0
20.11.2016 19:13

H71o93r90s70t 51A31n96t66o34n 91H42a69s73l88b92a33u62e82r 3958174706386

Zuzko, tak to v životě opravdu je. Znám ale dvě rodiny, dlouhotrvající, kde se oslovují velice vulgárními výrazy. Asi ten jejich mozek to považuje za normální. Člověku je u nich trapně. Ale oni už jsou takoví - jiní. Cizinec ale nechápe, že spolu mohou být, když po sobě střílí tyhle silné hospodské kalibry. Tobě, ZuziR^

+1/0
19.11.2016 10:34

Z30u50z96k82a 32S15o83u10č39k68o12v57á 8315677202864

Horste, díky a hezký den!:-)

0/0
19.11.2016 11:06
Foto

P88a93v92l10í85n60a 68Š38v21á72s77t45o82v15á 1179210953420

No.. je to těžký. Co je lepší? Moje babička s dědou - byli spolu celý život, ale babička byla nešťastná, děda jí furt buzeroval Na starý kolena byl děda na chatě, babička doma - to konečně začala být spokojená. Nikdy jsem jí neviděla usmívat se, žila se svým trápením, smířená, v jistotě - ale ne šťastná.

+1/0
19.11.2016 10:15
Foto

J72a50n72a 68M98a90j81o33v62á 4725662256663

A Vaše máma nebo táta...je to hotová osobnost s dobrými základy? Vychovali ho?

0/0
19.11.2016 10:19
Foto

P35a22v74l92í12n23a 69Š52v69á80s68t70o59v37á 1489260333610

No... bohužel, mamka si pak vybírala partnery, kteří byli psychopati. Strýc druhý se neoženil, třetí ano - ale zase jeho děti si stěžují, že ač hrozně hodný, nikdy tu pro ně nebyl - prostě byl citově chladný.

0/0
19.11.2016 14:49
Foto

J90a61n87a 93M69a23j30o93v12á 4275612976953

Tak to se tam ta "červená nit" nespokojenosti nejspíš táhne hlouběji...ale to umíte zapátrat vy. Ono to předávání hodnot v časném dětství je skoro neúprosné a stačí sledovat rodiny ve svém okolí, jak si předávají svá prokletí...

Těžko říci, jak by se odvíjeli naše životy, kdybychom je mohli žít ve variantách různých vztahů. Je dost možné, že stejně.

+1/0
20.11.2016 14:25

Z70u95z15k52a 32S17o22u14č96k35o89v12á 8685147962494

Vztahy jsou těžký, to tedy jooo...

Nedá se paušalizovat... mě zaskočily takové ty odchody od malých dětí... kdy lidi při prvních otížích balí kufry... asi tak!

Hezký den!

+2/0
19.11.2016 10:24
Foto

J63a43n17a 38M20a75j63o77v40á 4525612726183

Poslední roky i často slýchám a čtu, že "matka je jediná, otců můžeš mit desítky". Děti to přijímají jako pravdu...a mne z toho mrazí...

+1/0
19.11.2016 10:31
Foto

P21a52v89l71í84n97a 74Š53v83á25s18t21o57v92á 1359970903100

Ne .. nedá. Hodnoty se mění, každý chce to svoje "štěstí" na které má přeci právo.

Přeji Vám Zuzko též hezký den.

0/0
19.11.2016 14:57

M19a32r53i47e 82Š54í68p84k94o41v36á 5222792554497

Ano, byla jiná doba. A když vyrůstáte v rodině, kde je zásada, že ze vztahu se neodchází, tak člověk žije i tak, jak píšete...tedy v tom pokračuje.

+1/0
20.11.2016 9:22
Foto

J95a85n82a 10M40a83j16o32v94á 4795282976273

Zuzi, díky. Sama jsem z těch, kdo prošli nelehkým obdobím rozvodu a zůstali s dětmi úplně sami (a když píši úplně tak fakt myslím úplně) na dlouhých deset let. Dneska vím, že bych tomu nedokázala zabránit, ale to je na jiný příběh (asi by měl sociologický přídech vlivu porevolučních změn). Nic to němění na tom, že takové věci by se neměly dít a rozhodně ne tak často.

Souhlasím s tebou v tom, že rozchody jsou snadné a jsou všude kolem nás. Občas si o tom čtu. A k Tvým argumentům v článku si dovolím přidat to, že rozchody vlastně podporuje stát. Asi to tak nebylo zamýšleno, ale to na věci nic nemění. Neexistuje u nás podpora rodin, zato podpora samoživitelů (spíše samoživitelek) ano. Dobře vím, že ten pád je těžký, zažila jsem ho, ale systém je snadno zneužitelný.

Základním místem, kde se děti učí žít, kde získávají pojem o tom, jak funguje svět, co je pomoc, podpora, láska, ale taky spravedlnost a pracovitost, je rodina. Na můj vkus příliš mnoho dětí vidí, že střídání partnerů je normální, sociální dávky jsou normální, mnoho dětí v podstatě nezná stabilitu.

Rodina přestala být tím důležitým základem. A pokud se tohle nezmění, řítíme se...vlastně ani nechci vědět kam.

+4/0
19.11.2016 9:55

Z62u82z38k79a 48S51o52u50č63k72o68v44á 8125987132424

Jani, přesně tak, děkuju ti!:-)

Hezký den!

+1/0
19.11.2016 10:04

D27á71š45a 62S70t60á17r51k96o60v26á 5131980588

Zuzi, trochu se ozvu, jako správná potrefená husa, za nás, kterým to v životě nevyšlo. Věř mi, že ne každý (troufám si málokdo) balí kufry rád. Že je v tom mnoho let uvažování, zda a kam až posouvat mez schopnosti to či ono snášet, zvláště pak v situaci, kdy toleranace a kompromis jsou pro druhou stranu neznámé pojmy. Zkrátka to, co píšeš jako recept na manželství funguje, když se snaží každý z partnerů. Pakliže zůstane u jednostranného snažení, jednoho dne se zkrátka ucho utrhne. Zvláště pak, když dodatečně zjistíš, že to, co ses snažil/a vydržet, bylo domácí násilí, které by se časem otočilo i na děti, pro které jsi byla ochoten/a setrvat. Vyrábění "strejdů" dětem je potom kapitola jiná, asi ještě na delší diskusi. Já osobně měla (ne)vztahu na dlouho dost a užívala si klidu s dětmi.

+5/0
19.11.2016 9:35

Z67u64z56k51a 32S22o13u55č72k38o12v98á 8425227242644

Dášo, vždycky to určitě nejde a nic nelze nasadit na všechno...

Mě jen překvapuje to ohromné množství dětí, které nežijí v původní rodině.

Hezký víkend přeju celé vaší rodině!

0/0
19.11.2016 10:06

M37a83g12d88a 77J18o82g44h55e11e74o85v81á 7878343499506

Jo, Dášo, určitě je někdy k výměně vážný důvod,

+2/0
19.11.2016 10:29

M14a15g13d87a 60J76o90g38h70e97e16o59v71á 7288933379426

Jo, Zuzko, ono se všechno pořád opakuje... ale říkej to někomu, kdo je zrovna děsně zamilovaný... moc zdravím!:-)

+1/0
19.11.2016 9:19

Z32u41z10k19a 79S59o81u21č94k30o46v27á 8735847132624

Magdo, díky za návštěvu... a hezký víkend, přeju!:-)

0/0
19.11.2016 9:25
Foto

J57a37n16a 20M76a76j17o21v59á 4175192756833

Ono by pomohlo (paradoxně), kdyby si lidé rozchod prostě "nemohli dovolit" třeba i ekonomicky. Takhle se dobře odchází a ta zamilovanost je třeskutě málo...

+5/0
19.11.2016 10:13



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.