Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B19r47u87n76o 26S68t70e94h88l79í93k 6974625142569

Nic ve zlém, ale po přečtení tohoto blogu bych po knize paní Součkové nesáhl. Je to příliš zjednodušující.... Život takový často není.....

+3/0
20.4.2017 7:57

M16a58r51i22e 84N15a23v45r14á60t24i47l59o69v12á 6753577651850

Ženský, nevím, proč toto píšete, co vás k tomu žene, proč se to najednou všude rojí podobnými blogy? Mně taky nevadí, že jsem žena, koneckonců mám čtyři děti a manžela a vůbec. Ale proč bych dělala toto? Proč bych se měla takhle podbízet a tvrdit, že ženská role je umývat okna a mužská přišroubovat poličku a podobně. Svět se pořád mění a je třeba být flexibilní.

+3/0
19.4.2017 22:36

M70a73r48i55e 11N45a70v38r65á74t92i93l83o38v23á 6983707451270

Musím tedy s vámi souhlasit s tím, že by muži a ženy neměli soupeřit v partnerství, ale doplňovat se. Ale jinak mi to celkově připadá tak nějak lacině podbízivé v duchu dnes moderního trendu zdůrazňování, že "já přece nejsem ta strašlivá feministka".

+3/0
19.4.2017 22:40
Foto

V45l22a95d11i82m26í12r 30T21. 35G86o14t46t42w76a42l81d 9673130496752

A proto mám rád Tebe, je mmně sympatický i Tvůj chlap a konstatuji, že dámou jsi (chceš-li)!

R^

+2/0
18.4.2017 22:46

Z24u75z56k70a 20S65o39u19č45k70o41v39á 8395307722744

Vláďo, naše vzájemné sympatie jsou oboustranné. Doufám, že se uvidíme, pokecáme a nějakou sklenku vypijeme.

Hezký den!:-)

0/0
19.4.2017 6:37

J71a64n 39J98e24n58i13c 1784694567604

Paní Součková díky! Jsem rád, že jsem "potrefený" ženou podobného ražení. Snad tuto moudrost zdědí i dcera a syn si najde taky takovou. Snaha, aby se žena "za každou cenu" vyrovnala muži je velmi hloupá a nereálná. Ale úchylky jsou různé. Vůbec mi nevadí, že jsem na manželce nezávislý. Jí evidentně závislost na mně taky ne. Je parádní doplňovat se. Je to velmi podobné jako v práci. Pokud jde někomu jen o to, aby se mohl ukázat bez ohledu na společný cíl, tak je to vždy problém, projev sobeckosti a absence nadhledu. Takového člověka bych si do týmu nevzal a už vůbec nechtěl jako manželku. Pokud nemají oba partneři dost pokory, úcty a lásky, tak to dříve nebo později skončí průšvihem.

V USA mají jednu takovou vlastnost, kterou hodnotí u zaměstnanců, která by se dala přeložit jako "ochota sloužit". Je to jedna z nejdůležitějších vlastností, co jsem měl možnost poznat. (Tak nějak je mi jedno, jak mne budou někteří lidé za to cupovat.) Bez této vlastnosti by spousta projektů a úkolů zůstala na půli cesty a nebyla dořešená nebo by se musely složitě řešit kompetence a úkol zadávat znova. A v manželství je to stejné. Oba mají stejný cíl a jestli někdo dělá víc nebo míň a jestli někdo udělá práci toho druhého není důležité. Důležitý je výsledek. Jo, že se nechá žena hýčkat? Že má stres z toho, jak zařídit dovolenou? Hmm, a co na tom? Já bych byl na prášky, kdybych měl každý týden prát a žehlit... Úpřímně si myslím, že manželka toho doma zvládá více než já, ale nikdy mi to nedala znát...

Má žena říká, že současné feministky škodí ženám zásadním způsobem. A já dodávám: ostatně jako drtivá většina aktivistů... Je to dáno náladou ve společnosti a potřebou ohromovat a poutat pozornost, tak trochu exibicionismus. Oproti tomu je spokojený rodinný život nuda...

Tož tak...

+4/0
18.4.2017 14:49

A16l94e41n41a 67V94e51s30e45l49á 3403721595718

Díky tomu, že jsem se na článek proklikla z upoutávky jinde, jsem ho četla vlastně odzadu. Od věty ... " oba jsme schopni, je-li třeba, převzít opačnou roli"..

A byla jsem na to docela zvědavá. Jakžtakž jsem si uměla představit, ženu se zbrojákem a černým páskem z bojových sportů, která v případě potřeby dokáže do správných mezí zahnat obtěžujícího chuligána. Nicméně představa muže, který dokáže zaskočit při kojení, mě zcela fascinovala...

No a pak jsem se dočetla, že ženskou "rolí" je mytí oken a tou mužskou nošení kufrů...

Vlastní článek, kdyby pro popis dělby práce v jedné domácnosti nepoužil těch velkých slov "ženská a mužská role" byl fajn, nic proti němu...

Ale ten závěrečný imperativ, bych asi poupravila "ženy, buďte ženami, vy muži chovejte se jako chlapi... a nenechte si namluvit, že se to řídí tím, kdo umyl okna".

0/0
18.4.2017 8:47

J20a74n 63J54e73n17i22c 1134674197124

Asi nejsem ve formě. Váš příspěvek jsem ne zcela pochopil. Cítíte se jako žena nebo jako muž? Je pro Vás přirozenejší zrýt zahradu nebo umýt okna? Raději byste sklidila 40q uhlí nebo navařila? Tak nějak si neumím představit, že bychom dorazili na hotel a ty 2 největší kufry by tahala manželka a já šel se 2 lehkými taškami... Osobně vidím mezi mužem a ženou velký rozdíl, který ale není na škodu, naopak...

0/−1
18.4.2017 13:41

A72l49e61n64a 71V76e10s63e15l33á 3233141385728

Já nepopírám rozdíl mezi mužem a ženou. Ale fakt si nemyslím, že mužskou "rolí" je rýt zahradu. Co když žádnou zahradu rodina nemá? Znamená to pak, že muž neplní svoji roli a je tedy méně mužem? Co když si rodina na okna najme firmu? Znamená to snad, že žena není dost ženská, když nemyje okna a neplní tím svoji roli?

Prostě považuji za neoddiskutovatelně ženskou roli nosit, rodit a kojit děti. Tečka. Ostatní věci už jsou otázkou domluvy, osobních preferencí a třeba i finančních možností té které rodiny.

(Mužskou rolí bývala ta obrana a ochrana, což už ovšem se zrušením vojny až tak moc neplatí.)

+4/−1
18.4.2017 14:13

J44a87n 98J37e35n41i91c 1794374137834

Možná říkáte totéž, co paní Součková a jen jsem to nepochopil. Je přece úplně jedno jestli jde o rytí zahrádky nebo o vaření. Důležité je, že oba jsou zcela dobrovolně závislí jeden na druhém (a několikrát paní Součková zdůraznila, že by neměla problém dělat to co manžel a opačně), že se doplňují a mají z toho dobrý pocit.

Ohledně ochrany je to dosti různé. Když jsou 2 mladí lidé, tak se kluk může vytahovat před holkou a riskovat, že třeba dostane i "na budku". Ale když už je rodina, tak je třeba zvážit, jak moc mohu "machrovat" a do jakého rizika vystavím ženu s dětmi, kdybych na budku dostal. To už jim pak moc platný nebudu...

0/0
18.4.2017 14:57

A48l33e95n49a 48V13e37s31e38l93á 3543881655728

Asi neříkám to samé... resp. mám na ten článek úplně jiný pohled než vy.

Byl to takový mile poetický popis "takhle fajn se máme u nás doma". (V tom z mé strany NENÍ žádná ironie; mně se to takhle fakt líbilo.)

To přidání politiky ve smyslu "a takhle správně má vypadat ženská a mužská role" mě v tom prostě rušilo.

Na druhou stranu, nebýt toho, nebylo by o čem diskutovat. Pouhé konstatování "radši něco upeču, než opravuji odpad" by asi nevzbudilo ani kritické připomínky, ani nadšené pochvaly "správné ženy".

+3/0
18.4.2017 15:09

J71a39n 18J54e48n96i70c 1354814397284

Njn asi jsme každý citlivi na něco jiného... V tom závěru vidím přání, aby tak harmonicky fungovaly i ostatní páry, ale není v tom žádný příkaz a nevidím v tom politiku. Nevím, kolik je Vám let, ale takových zvolání ohledně toho, jak by měli lidé fungovat a jací by měli být byly kdysi tisíce.

Víte některé kritické hlasy mi připomínají tu kritiku básně p. Žáčka: Maminka. I zde hodně ženám vadila ženská role a ohrazovaly se proti tomu. Můj názor je, že je to hloupé, ale každý na to může mít svůj vlastní názor. Jen jsem přesvědčený o tom, že pokud budeme přepisovat a měnit umělecká díla podle "sociálného inženýrství", tak se chováme jako nezodpovědní pitomci.

0/0
18.4.2017 15:24

A22l75e41n76a 19V92e22s57e80l33á 3533141245658

Jo, uvedl jste z mého hlediska správný příklad pro porovnání - akorát že já v tom právě vidím obrovský rozdíl.

Vymezovat se proti ženské roli maminky mi přijde zrovna tak hloupé jako vám. Na druhou stranu to, že okna umyje ten, kdo má zrovna čas a vyžehlí si každý své vlastní oblečení - to mi přijde jako zcela samozřejmé a nic, co by ubližovalo té "správné" roli muže či ženy. (Ale samozřejmě nemám nic ani proti tomu, když si to rozdělí tak, že žehlí jen žena. Prostě záleží na domluvě; nic, co by stálo za dávání za příklad "genderových rolí".)

+3/0
18.4.2017 15:37

J29a85n 81J10e78n88i97c 1434634637114

Když byla žena těhotná, tak jsem okna taky myl a neměl jsem s tím problém. Když měla problém s nohou tak jsem taky pral. Často pomohu, abychom měli více času na společné aktivity. Ale tak nějak jsme si zvykli na naše role, a nebyl bych nadšený,kdybych šel do práce a neměl vyžehlenou košili. Žena by asi taky nechtěla jezdit v květnu na zimnních gumách. Asi by neudila maso nebo nespravovala elektriku... Prostě je to rozdělné a nám to tak vyhovuje. Mám pár jídel, které dělám jenom já a manželka ví, že na t onemá trpělivost. Ale to jsou výjimky.

Když měla žena nohu 6 měsíců v sádře, tak šlo spousta věcí stranou, páč jsem musel stíhat v mnoha věcech její roli. Ale nejvíce si oddechla, když to mohla dělat zase sama :) To se asi těžko vysvětluje. Pro mne byl největší problém, když jsem se vrátil po 4 měsících stáže domů a přišel jsem si jako zbytečný. Tohle bych už nechtěl zažít...

0/0
18.4.2017 16:18

A82l34e88n16a 22V23e51s65e30l35á 3363941535288

Já vám rozumím a je to takhle fajn. Jen prostě se domnívám, že existuje i spousta jiných modelů...

Jsem trochu "postižená" rodinným prostředím, protože už můj dědeček narozený v roce 1900 skvěle vařil a babička byla už za první republiky ředitelkou školy. Tj. u nás se na ta "tradiční rozdělení" už několik generací jaksi nehraje. A děti se rodí, manželství se nerozvádějí, teorie o krizi "genderově vyvážené" rodiny se nepotvrzuje...

Takže řešení těchto otázek mi občas přijde jako "dělání z komára velblouda", případně hledání zástupných příčin, když si člověk občas ten pravý důvod vlastních problémů nechce přiznat. (To nebylo na vás ani na autorku pochopitelně - ale lidí, co lamentují, jak jde vše do kopru, když ti muži nejsou dost mužní a ženy dost ženské, je dost.)

+3/0
18.4.2017 16:46

A10l42e41n83a 49V27e35s93e87l28á 3203871345128

PS... jen tak mimochodem - práce na zahrádce, včetně rytí, se na venkově ještě v mém dětství řadily k ženským pracem...

+1/0
18.4.2017 14:18

J50a30n 78J22e77n75i36c 1684324507684

P.S. To máte pravdu, ale v té době makali chlapi na poli a na to rytí jim nějak nezbyl čas. Ale když má někdo domek se zahrádkou, tak ten záhon ryje většinou chlap... Stejně to v tom pak kope a pleje žena :)

+1/0
18.4.2017 14:59

A19l11e47n93a 39V92e89s38e80l77á 3553661585238

Právě. Tj. očividně to nemá nic společného ani s "přirozeností" ani s "rolí" toho kterého pohlaví. Za pár let to rozdělení bude zas jiné s tím, jak té opravdu fyzicky namáhavé práce v běžném životě ubývá.

+3/−1
18.4.2017 15:02

J45a75n 88J45e70n94i34c 1874484257984

Jak už jsem psal. Je možné, že to špatně chápu. Myslím si, že v tomto případě nejde o exaktní vymezení role muže a role ženy. Jde o soužití dvou lidí, jejichž cílem obecně je spokojena a šťastná rodina. No a pokud v tom každý najde svoji roli, tak je to moc fajn. No a že existuji pořád ještě ženské role a mužské role vidím jako plus. Je to můj názor a podle toho se v životě i chovám. Už jsem to psal. Když mám tým lidí, tak jsou závislí jeden na druhém. V manželství to platí dvojnásob. Takže žena, která má potřebu explicitně dokazovat, že se vyrovná mužiúmužům, je z mého pohledu narušená a o5 z mého pohledu pr omanželství nepoužitelná. Taková žena totiž postrádá pokoru... A bez té to v rodině nejde...

0/0
18.4.2017 15:15

J55a23n 27J77e91n41i20c 1894254407254

Omlouvám se, nějak mi blbne editor: mužiúmužům = mužům :-)

0/0
18.4.2017 15:27

O87n10d57ř34e30j 59M53a33r94e63k 2292977422985

jste správňácká ženská :-) je dobré zjistit že v dnešní korektní době ještě existují lidé s "nekorektními" názory R^

+5/−1
18.4.2017 8:34
Foto

M46i32l61u55š43e 30O62n32d93r83e79j72á59t87o46v45á 3753438817295

Na jednu stranu - jsem ráda, že alespoň někteří vidí ten náš svět tak nějak černobíle a vše je jim jasné, prostě mají ten svůj recept. Na tu druhou stranu - velmi laciný článek, neuvěřitelná jednoduchost myšlení. Někteří si myslí, že ve zjednodušování je pravda, ale je to přesně naopak.

+2/−9
17.4.2017 22:36

J87a88n 87J45e74n73i44c 1254294457364

Článek mne moc potěšil. V současném klimatu, kdy spousta neziskovek lidem znepřijemňuje život, je, z mého pohledu, tento článek úkazem nebývalým. Taková žena je u mne obařená moudrosti a je to sen většiny mužů. U nás se říká: Muž je hlava rodiny a žena krkem, který tou hlavou otáčí.

Možná byste se mohla podělit, z Vašeho pohledu, o nějaké hlubší myšlenky, když Vám přijde článek jako "neuvěřitelná jednoduchost myšlení"...

+3/0
18.4.2017 13:36
Foto

M24i83l77u55š19e 57O43n80d20r62e64j15á73t54o57v98á 3653868587865

Asi jsem z jiného světa. Nic, co byste musel řešit. :-)

+1/−2
18.4.2017 22:50

T85o25m22á21š 56R44o25m80a68n84č46í12k 2582569643878

Ach, ty Vaše laciné argumenty! 8-o

+1/0
19.4.2017 18:51
Foto

H80o42n36z86a 41P61r71o65v32a83z23n90í26k 8748781377707

Já vám přeji, že jste takhle spokojená, jen nechápu, proč máte potřebu ostatním říkat, jak se mají chovat oni.

+9/−2
17.4.2017 18:54

J57a49n 97H70r66u97z74a 8424628219347

No nevím jestli se autorko nedostanete na černou listiinu v EÚ za své zpátečnické názory a šíření štvavé propagandy. Je to tak normální až je to téměř nenormální. Za to si ještě schytáte.;-DR^

+2/0
17.4.2017 12:10

M25i62c55h26a89l 68S27v32o59b71o54d33a 5538568876721

Měla jste vynechat ten závěr,který celý článek jen shazuje.Stará známá věc vyzkoušená po staletí je také,že existuje pouze jeden Bůh.Přesto kvůli této větě a této "entitě" zemřelo po staletí miliardy lidí.Howgh!-tímhle pozdravem jste to jen dorazila.

Mohu jen spekulovat,je-li článek zaměřen proti homosexálům,nebo jen vysvětluje nejčastější důvod nefunkčních manželství a rozvodů.

Dobře jste popsala,že v dnešní době,kdy do práce chodí oba partneři, si můžete vystřídat role.Hádat se kdo vypere,nebo umeje nádobí po práci je mimo.Na druhou stranu jste dobře načala téma jestli dlouhodobě vydrží vztah pokud chlap pravidelně pere kalhotky a podprsenku a žena opravuje předmětnou el.zásuvku a stěhuje skříně.Nedejbože když druhý partner manuálně v genderové práci předčí toho prvního-to jsou potom boje.Dovedete si představit,když chlap školí ženu,že pere/žehlí špatně a žena školí chlapa,že opravuje špatně?

+2/−2
16.4.2017 20:18

J30a33n 63J93e16n19i41c 1114174657274

Promiňte, ale přeháníte a vidíte "trávu růst". Nejhmatatelnější je "zemřelo po staletí miliardy lidí". To by muselo být o 1 až 2 řády více obětí než 2www nebo nejhorší diktatury na světě... To už je slušný ústřel... Podobně jako snaha upozornit na homosexuály...

+1/0
18.4.2017 14:07
Foto

K24l43á61r54a 78L50i47n49h69a37r95t11o57v56á 6555770977122

Skvělé, máte život, s nímž jste naprosto spokojena, lze vám jen gratulovat (že o té spokojenosti možná mluvíte až nápadně hlasitě, je věc jiná). Ale přijměte, prosím, že každý nežije váš život.

S takovouhle logikou můžete příště napsat článek o tom, že umíte chodit, umíte dokonce i běhat, skákat, jste s tím spokojená, tak ať ti divní lidi na okraji společnosti zahodí svoje trapné invalidní vozíky a jsou normálními chodícími lidmi, jak je to přirozené, jak to funguje po staletí.

+7/−9
16.4.2017 17:23

J26a54n 24J78e35n53i18c 1984274277164

Vy přirovnáváte manželství, která nefungují tak dobře jako autorčino k invalidům? Zajímavý myšlenkový pochod. Nebo k nim patří feministky a ženy, které musí dávat explicitně najevo svoji nezávislost?

Ještě, že to píšete jako žena. Chlap by za to asi schytal...

Vás ten článek asi tnul do živého, že?

+2/0
18.4.2017 14:11
Foto

K31l54á19r33a 51L13i88n97h27a75r82t16o16v28á 6445340327162

Ne, přišlo mi to poměrně přímočaré, ale asi není, vysvětlím. Přirovnávám k nim lidi, kteří se s jim přisouzenou rolí (touž rolí, jakou pro ně propaguje i autorka článku) nedokážou popasovat o nic lépe, než dotyčný invalida s chůzí. Můžou stokrát chtít, může jim okolí říkat "tak přece zatni zuby a snaž se", případně "to jsou jenom tydlety moderní kecy, koukej se vzpamatovat a funguj tak, jak lidi fungovali po stalení" (nebo třeba jak zamýšlel bůh, příroda, každý nechť si domyslí sobě libou vyšší moc) – a stejně to nepůjde.

Nechápu poznámku o schytání.

A ano, článek ťal do živého, abych se přidržela vašich slov. Ostatně k věcem, jež mě nezajímají a netýkají se mě, nemám ve zvyku se nijak obšírněji vyjadřovat.

+1/0
19.4.2017 10:33

K46a60r41e42l 97J90a21n12d44a 5182176451796

Bravo!

+4/0
16.4.2017 13:28

P32e29t42r 48S82k85á76c15e53l 6654789809

Karma. Ministr Dostál (šála kolem krku) říkal, že žena, která vychová 6 a více dětí, by měla býti ohodnocena stejně jako výkonná manažerka. Nedopřáli jemu ve vládě sluchu, i pozdější vlády na tohle moc neslyší. Hlavně, že se konstatuje, že nás ubývá. Už aby se vyměnilo vedení státu a k moci se dostala nová generace, zdravě uvažující...R^

+3/0
16.4.2017 10:59

V36e42n48d17u59l89a 29S84z91l79a66u74e87r55o28v22á 7482676807898

A co muž, který vychovává 6 a více dětí?

+2/0
16.4.2017 11:12

P80e95t59r 85S72k79á61c47e54l 6104929939

Správná otázka, díky za ni. Muž jak má být, odpovědně zajišťuje svojí prací nerušený chod domácnosti. Svojí prací (fyzickou a/nebo duševní) stačí vydělat takové množství peněz, které umožní jejich dětem se vzdělávat i mimo základní školu (zájmové kroužky). Velmi schopný muž stačí ve svém volnu předat svým potomkům svoje schopnosti (přežít ve volné přírodě, umět vyrobit z prutu píšťalku, opravit kolo a naučit se na něm jezdit, těžit dřevo v lese a potom je zpracovat,atp.).

Pokud takovcí muži nejsou k mání, donuťte je vy, ženy, aby víc a s fortelem vynalézali. Takto se chovali naši předkové do roku 1938, než nás tzv. "spojenci" hodili přes palubu. Vyklidili jsme jim světové trhy, naši vynálezci tehdy vyhrávali patentové spory u mezin. soudů a svět jim/nám platil ve velmi tvrdých měnách za jejich myšlenky.I dnes máme takové muže - viz v Olomouci, vynález nekovového magnetu (první na světě), v Liberci textiláci - tričko, které změní barvu, když má dítě horečku, atd. Víte proč se o nich moc nepíše? Protože novináři na vynálezce žárlí, že jsou schopnější než oni. Co zbude po novinářích a redaktůrcích ČT? Hmatatelného nic, tak proč to dělají? Zde platí: Respekt, úsměv a lítost. Respektuji jak se kdo chová a co si myslí, co říká. Usmívám se nad jeho naivními názory a tvrzeními. Lituji jeho, neboť s jeho myšlením a s jeho skutky to nedopadne dobře. Zdravého rozumu je nám třeba.R^

+2/−2
17.4.2017 22:22

P61e61t71r 57S71k93á84c28e87l 6594869529

Omlouvám se za předchozí rozvláčnost, stačilo jen uvést.....

Úlohy jsou dané:

"Mužje sloup stanu, žena jeho plachtou a děti jsou provázky, kteréstavbu spojují" » Arabské přísloví.

+2/−1
17.4.2017 22:24

V61e67n59d36u67l63a 65S84z84l88a98u40e82r61o44v79á 7372806407918

Z článku jsem vyvodila, že zřejmě nechápete dobře princip indukce. Nejde o to, že pokud se něco stalo v jednom případě, stane se to ve všech.

Aneb článek - Jak to, že někdo nechce žít jako já?

"Já se klidně nechám živit, když budu chtít."

"Mám ráda, když někam přijedeme, a muž jde vyřídit formality. Odnese mi kufr, otevře dveře, zjistí, kam půjdeme na večeři a já si připadám jako královna."

"Já ráda uvařím a upeču něco dobrého. Vyperu i vyžehlím. Dělám to ráda."

Vám se něco líbí, Vám něco vyhovuje, Vy to máte takhle, Vy si myslíte, že nejlepší je to takhle.

"A proto nechce si ženy i muži své role. Ženy, buďte ženami a vy muži, chovejte se jako chlapi."

A proto tak žijte všichni přičemž já ještě určím, jak přesně si díky své výchově a vytvořeným názorům představuji roli ženy a roli muže (která ovšem samozřejmě nebude taková, jak to bylo zvykem před sto lety, přestože si tradici beru do pusy - dobře to zní)

P.S. Já osobně také v něčem velmi kvituji tradiční rozdělení rolí, velmi ráda například peču a vařím, bytostně ovšem nesnáším samozvance, co se snaží druhým diktovat, jak by měli žít (přestože si důsledky těch diktovaných rozhodnutí neponesou).

+8/−3
16.4.2017 10:48

P86e71t23r 35S83k70á50c53e82l 6624119319

Indukce - úsudek směřující od jednotlivého k obecnému.

Takže Vy si uvědomte, co cizí slovo znamená. Jednotlivci se zdravým rozumem (jak jinak) by měli formovat obecně přijaté závěry. Pokud nejsou naplněny tyto premisy, sejde se ze správné cesty.

Vy si jistě můžete sama určovat svoji představu o roli ženy a muže. Ale vězte, že příroda si nedá poroučet a i Vy se můžete se svým mylným názorem poroučet. Viz historie lidstva, jak dopadly ony "civilizace", když porušily základní zákonitosti chodu přírody, Vesmíru.

+5/−1
16.4.2017 10:56

T18e17r33e15z29a 35H79a89j43k17o19v72a 5627412734200

"Role" neni priroda. Prave.

+5/−1
16.4.2017 10:58

V59e14n89d17u29l94a 64S88z53l34a51u95e23r22o12v32á 7862766317758

Že evoluce nemohla vést k tomu, že muži mají spravovat auta, to lidem, kteří neznají principy, nevysvětlíte:-(

+2/0
16.4.2017 11:33

V37e38n60d11u10l49a 57S79z62l49a71u52e96r39o92v78á 7712936117238

"Indukce - úsudek směřující od jednotlivého k obecnému."

Já to moc dobře vím a proto také vím, že pokud Vy jste muž a jmenujete se Petr, nemohu indukcí usoudit, že všichni muži se jmenují Petr;-) Obecně ještě vysvětlím, že vědecká indukce je založená na tom, že pokud z mnoha dat něco vyvodím a pak se objeví fakt, který toto platnost tohoto vyvození popírá, tak to skončilo. Stačí jediný fakt. Čili aplikováno na článek. Stačí jediný člověk, kterému to tak, jak píše paní Součková, nebude vyhovovat (libovolná homosexuální osoba) a její vyvození, že tak mají žít všichni, protože jí to tak vyhovuje, je neplatné.

"Jednotlivci se zdravým rozumem (jak jinak) by měli formovat obecně přijaté závěry. Pokud nejsou naplněny tyto premisy, sejde se ze správné cesty."

No jistě, zdravý rozum. Můžete to definovat lépe než tímto vágním označením? Co je zdravý rozum. Ale nikoli prosím pomocí názorů na roli žen a mužů (protože lze jistě najít duchem nemocný člověk, který se v těchto názorech shoduje s paní Součkovou a pokud bychom pomocí těchto názorů definovali zdravý rozum, tvrdili bychom, že i tento člověk má zdravý rozum).

"..i Vy se můžete se svým mylným názorem poroučet."

Můžete prosím konkrétně ten názor napsat? Konkrétně.

Já jsem totiž žádný názor krom toho, že paní Součková nechápe princip indukce nenapsala. A už vůbec jsem nenapsala nic o své představě o roli ženy a muže.

+4/0
16.4.2017 11:10

P51e43t60r 93S83k83á76c31e14l 6864859849

Indikací ne vždy v obecném chování aplikujeme úsudek jednotlivce. V tom s Vámi souhlasím. Pokud sousloví "zdravý rozum" není pro Vás přesné, je mi líto. "Poznáte je po ovoci", se praví v knize knih. Neboli skutky, činy přesvědčují o tom, že v jeho nositeli vládne zdravý rozum. Chorý mozek nikdy nedošel k vyřešení technického aj. problému. Zde doufám ve shodu.

"A proto tak žijte všichni přičemž já ještě určím, jak přesně si díky své výchově a vytvořeným názorům představuji roli ženy a roli muže..."

Díky Vaší výchově a vytvořeným názorům ("já ještě určím") neznamená správnou cestu. Omlouvám se, měl jsem uvést ..."Vy i další takto smýšlející...".

Jen tímto upozorňuji - jak si zasejeme, tak si i sklidíme. Vás jsem určitě tímto nechtěl kritizovat, něco přikazovat. Více by Vám slušelo nedělat si představy. Viz Čtyři dohody propagované Jaroslavem Duškem:

http://www.seberizeni.cz/8-nejdulezitejsich-myslenek-z-knihy-ctyri-dohody/

Jinak díky za slušnou diskuzi.R^

0/−1
17.4.2017 22:48

T20e96r81e31z52a 87H16a79j47k84o36v13a 5617982984820

U men vari a luxuje muz, taky zehli. Nic z toho podle mne nedela zenu zenou. Vetsina zen, co znam, nenavidi zehleni a prani berou jako nutnost. A jsou to taky zeny a skvele.

A vubec nesouhlasim s ti, ze se to nazyva "role". A podridit se nejakym "rolim", mi nepripada taky vyhra v zivote.

Vzdyt je to nesmysl.

Ja dam klidne moje vlastni auto do servisu, otevru si dvere a zajistim nasi rodine kam pujdeme na veceri nebo na dovolenou. Dane a formulre resim taky ja-

+2/−2
16.4.2017 10:57

P28e33t59r 91S75k17á34c92e76l 6664279269

Souhlas, ale místo "role" si dosaďte "poslání". Naše praprababičky ve svém poslání matky vychovávali potomky špatně a nynější matky dobře, "moderně"? Výsledky výchovy pociťujeme dnes a denně, že?

+3/−1
17.4.2017 22:27

J72a35n 74J75e63n86i42c 1984574717354

No o Babičce od Boženy Němcové i vzdělaná kněžna říkala, že je to moudrá žena. Tu asi paní Hájková nečetla...

Snaha žen, vyrovnat se mužům je naštěstí jen úchylka a doopravdy to zvládne jen mizivá část žen (viz snahy o proniknutí do elitních útvarů některých složek armády). Neúcta k tradicím a moudrosti předků nás žene někam, odkud nebude návratu. Kdyby nebylo rozdílu mezi muži a ženami, pak by nemělo smysl rozlišovat mužské a ženské sporty... Ale když se to rozlišuje, tak asi nějaký rozdíl je, že?

Někteří gender tleskají, jiní se to snaží alespoň brzdit. Je to věc názorů, zkušenosti a myšlení... V současné společnosti mají ženy rovné postavení a ohodnocení. Samy to potvrzuji. Jsem zaměstnancem 30let a nezaznamenal jsem v tom nikdy problém. Ale existuji nejspíše výjimky, jako ve všem a jako obyvkle na obě strany, ale to by se nemělo stávat normou. Myslím si, že té pozitivní diskriminace je v této společnosti víc než dost.

0/−1
18.4.2017 14:01

G82a87b31r75i66e17l56a 41I84v83a92n13c80o 1364928199129

S tím, že je rodina závazek, souhlasím. Nesouhlasím ovšem, že dobrovolné závazky nutně omezují nezávislost.

0/0
15.4.2017 0:26

P72e87t53r 85S70k88á17c21e19l 6594499749

"Mužje sloup stanu, žena jeho plachtou a děti jsou provázky, kteréstavbu spojují" » Arabské přísloví.

+1/0
16.4.2017 11:01

J65o98s35e55f 96Š75o14l53t40e66s 8844308340423

Jsem rád, že jste spokojená. Ale nemyslím si, že by nemohly být spokojené i ženy, které to mají jinak. Na dnešní době je fajn, že si každý může dělat relativně co chce. Doufám, že nám to tady dlouhou vydrží.

+8/−1
14.4.2017 9:09

T42e78r31e93z49a 70H76a39j36k68o28v49a 5227972244630

Tudiz role at jsdou do haje. Souhlas.

+1/−1
16.4.2017 10:59



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.