Zuzka Součková

„V okamžiku, kdy jsem pochopila, že dokážu všechno, co si umanu, se můj život obrátil naruby. Životní zkušenosti mi ukázaly, že se nemusím brát vážně a s úsměvem jde všechno líp. Limity, které mám, si tvořím sama ve své hlavě a je jen na mně, jestli je překonám.“

 

Jsem autorkou knih:

Když se dáma rozběhne aneb Ani v padesáti není pozdě

Deník běžkyně v nejlepších letech s podtitulem Co vám o běhání nikdo neřekne,

a knih fejetonů ze života:

Běh života s úsměvem

Diagnóza žena

Když mi budete chtít něco sdělit, můžete napsat: zuzkasouckova@atlas.cz

 

Pokud se vám mé psaní líbí, navštivte také moji fb stránku, kde často glosuji běžné životní situace:

https://www.facebook.com/zuzkasouckovaspisovatelka/?pnref=lhc

Vaše vzkazy mne potěší.
  • Počet článků 281
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3262x

Zuzka Součková

Záhada fronty k pokladně

Ačkoli se po světě poflakuju už dlouhé roky, pořád se mi nedaří rozlouknoust některé taje života. Nikdy nepochopím, proč jsou mezi námi podrazáci, proč mě blbec dokáže rozhodit a o teorii relativity radši ani nemluvím.

24.9.2016 v 7:59 | Karma: 43,58 | Přečteno: 7292x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Řítíme se do... aneb Pozdrav zdarma

Všimla jsem si, že se nám tady rozmohl takový nešvar! Ne, ne, nedočkáte se žádného sprostého slova. Dokonce se nedočkáte žádného slova

3.9.2016 v 9:01 | Karma: 38,97 | Přečteno: 2918x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Yes! Reportáž psaná na ocase

YESenický půlmaraton jsem běžela poprvé loni. Po Valašském Hrbu to bylo moje druhé setkání s horským během. Plně se naplnila má domněnka, že v horách lze beztrestně přejít do chůze, protože nejsem sama, kdo sotva popadá dech.

29.8.2016 v 8:54 | Karma: 32,52 | Přečteno: 1252x | Diskuse| Letní běh

Zuzka Součková

Děti? Mít, nemít? Surová pravda o mateřství!

Vím, jak se "to" dělá, přesto řeknu: "Děti se pořizují srdcem, nikoli rozumem." Nikdy není vhodná doba na dítě. Vždy je spousta důvodů, proč dítě nemít. Kdyby se používal rozum při pořizování potomků, lidstvo by už dávno vymřelo.

11.8.2016 v 11:57 | Karma: 48,36 | Přečteno: 67410x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Stáří neutečeme, dohoní každého!

„Součková dobrý den,“ zvednu telefon. „To jsem přece já,“ Kdo? Já? „Ahoj, nemám brejle, zato mám stařeckou vetchozrakost,“ rychle mi dojde, že volá Hanka, kamarádka, vrstevnice, která je na tom stejně.

28.7.2016 v 14:14 | Karma: 41,47 | Přečteno: 8313x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Já se teroristů bojím, pane Chovanče,

i když tvrdíte, jako ostatně pokaždé, že nám teroristický útok nehrozí. Zajímalo by mě, kde berete jistotu. Máte snad nějaké informace navíc, které jinde ve světě nikdo nemá, a proto je vždy útok překvapením?

25.7.2016 v 15:30 | Karma: 45,50 | Přečteno: 5504x | Diskuse| Politika

Zuzka Součková

Jak jsem navštívila královnu

I když jsem se narodila počátkem šedesátých let minulého století, a díky tomu už leccos prožila a zažila, je pořád spousta toho, co na mě ještě čeká. Letos jsem konečně poprvé navštívila královnu.

22.7.2016 v 11:55 | Karma: 28,82 | Přečteno: 1906x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzka Součková

Hlavně neztratit hlavu!

Matka příroda mi nadělila hlavu a já díky ní prorazila na svět.Od té doby se hlava snaží prorazit zeď, do všech výzev se vrhá bezhlavě, nenechává na hlavě máslo, ani si nesype hlavu popelem. Občas dopustí, že ji ztratím.

14.7.2016 v 14:28 | Karma: 28,03 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Letní běh

Zuzka Součková

Opravdový muž může být lovcem i ve 21. století

Pravěcí lidé měli role rozdělené - ženy sbíraly, vybíraly, přebíraly plody, muži lovili. V současnosti to už tak jednoznačné není. Ženy i muži zastávají role opačného pohlaví stejně snadno, jako mění kalhoty za sukni, či naopak.

9.7.2016 v 8:47 | Karma: 27,63 | Přečteno: 1088x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Je možné, že se z ženy stane chlap?

Kdysi dávno jsem bývala křehká květinka. Taková fialka, kterou utrhnete v lese, a už přede dveřmi bytu vyhodíte. Něžné fialové lístky uvadly, její krása odešla. Nemá-li ideální podmínky k životu, nevydrží, umírá.

25.6.2016 v 10:00 | Karma: 38,12 | Přečteno: 4671x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Paní učitelko, a jak se "to" dělá?

Čtvrtá třída, desetileté děti, já a probíraná látka. Na programu dne - rozmnožovací soustava. Myšleno - člověčí rozmnožování. Žádné kytičky, včeličky, opylování... Rozmnožovací soustava, přátelé!

9.6.2016 v 14:23 | Karma: 37,98 | Přečteno: 2651x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Bolavá záda, krvavé koleno aneb Vzhůru do Beskyd

Dlouhý zimní večer. V krbu praskají polena, teplo domova se rozlévá po celém těle. Svět se zdá být růžový jako dětská tvářička, Beskydy se mění v Polabskou nížinu, cesta po D1 i D5 přes celou republiku ve výlet zalitý sluncem.

2.6.2016 v 14:24 | Karma: 27,94 | Přečteno: 1091x | Diskuse| Sport

Zuzka Součková

Umělá prsa, klouby, vztahy, hmoty aneb Doba umělá

Žijeme v době umělé. Umělá prsa jsou dostupná každé ženě toužící vyměnit své jedničky za šťavnaté pětky. Umělé řasy dělají z ženských mrkací panny a umělé klouby z invalidů trpících roky bolestí, opět mladíky honící se za míčem.

21.5.2016 v 8:35 | Karma: 34,36 | Přečteno: 2759x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Neomezené volání. Komu tím prospějete?

Na tarif neomezené volání se našinec snadno nechá nalákat. Vůbec mu nevadí, že takové "neomezené volání" ho stojí měsíčně stovky korun. Vždyť za to, aby mohl neomezeně telefonovat si každý rád zaplatí. A to se vyplatí!

17.4.2016 v 7:33 | Karma: 41,92 | Přečteno: 8362x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Hlas - nejlepší přítel člověka

Hlas lidu - vox populi - má sílu. Jeden hlas dokáže změnit chod dějin. Někdo hlasy sbírá, jiný by svůj hlas nikomu nedal ani za nic. Hlas může být poradní i proradný. A přitom je hlas jen zvuk vytvářený hlasivkami.

11.4.2016 v 13:38 | Karma: 26,44 | Přečteno: 940x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Blackout aneb Jak se žije potmě

"Maminko, a když bude ten blekblejt, tak ti nepůjde ani mobil?" zeptala se krásná holčička s dokonale zapletenými copánky své neméně krásné matky třímající v ruce poslední model chytrého telefonu.

5.4.2016 v 15:32 | Karma: 32,63 | Přečteno: 1453x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

My holky ze stanice Padesát

Život nabral rychlost, a já se toho rána probudila v tolik obávané stanici Padesát s pocitem, že tady už končí veškerá sranda. Jenže... čím déle v ní žiju, tím více zjišťuju, že tu není špatně. Pojďte se mnou nahlédnout.

23.3.2016 v 14:20 | Karma: 43,96 | Přečteno: 5842x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Chytrý telefon? Ne, děkuji, asi raději zůstanu hloupá!

Jsem žena (to je novinka, co?). Celý život sbírám zkušenosti, dívám se kolem sebe otevřenýma očima, čtu, sleduju internet a dokonce jsem kdysi poměrně úspěšně ukončila vzdělávání.

8.3.2016 v 14:49 | Karma: 44,30 | Přečteno: 7425x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Blog sice plný krve, ale neobsahující žádné násilí...

Upozornění: Slabším povahám nebo lidem, kteří při pohledu na krev omdlévají, nedoporučuji číst. Pokud přesto blog rozkliknete, vězte, že jste to udělali na vlastní nebezpečí! Autorka za váš následný stav neručí!

29.2.2016 v 14:03 | Karma: 28,31 | Přečteno: 1810x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

On nešikanuje, on za to nemůže, on má diagnózu

Když jsem koncem šedesátých let naskočila do základního vzdělávání, byla situace přehledná. Děti se dělily na hodné a zlobivé. Na chytré a hloupé. Na šikovné, pilné a na ty, co na školu kašlou.

17.2.2016 v 14:36 | Karma: 42,90 | Přečteno: 4246x | Diskuse| Ostatní