Myslíte si, že se dítěti nemůže nic stát?

23. 10. 2015 15:22:27
Jsem matkou tří dětí. Dovést je k dospělosti nebylo jednoduché a stálo mě to spoustu sil. Slovy klasika, bylo to krásné a bylo toho dost. Ovšem to, co jsem zažila teď, mi vyráží dech. Jsem snad příliš úzkostlivá?

Potuluju se obchodním centrem.

Zahlédnu nápis "Slevy", čímž nad sebou ztrácím kontrolu. Jako divá probírám ramínka, nic jiného kolem sebe nevnímám. Když v tom se mé kroky zastaví. Snad nějaký šestý smysl, či mateřský pud, o kterém jsem myslela, že ve mně dávno vyhasl, mi něco říká.

Oči mi sjedou k zemi a vidí asi tak roční batole na čtyřech. Barevná červeno - růžová čepička, velké oči, nudle plynule přecházející ve sliny odkapávají na zem, když labužnicky olizuje stojan s oblečením. Zvednu oči, hledám jeho matku. V obchodě jsem jen já, v rohu pospává u pokladny prodavačka. Vedle dveří zaparkovaný draze vypadající kočárek.

"Nevíte, čí je to dítě?" zeptám se jí.

Přijde ke mně, podívá se na dítě, které mezitím popolezlo ochutnat další stojan. "Možná tý paní, co přijela s tím kočárkem. Haló, kde jste? Je to vaše dítě? Tady ho nemůžete nechat bez dozoru," chrlí směrem ke zkušebním kabinám.

Od kabin se ozve: "Dyť už du."

Zatímco matka dítěte už zřejmě jde, mně to nedá a pořád po lezoucím batoleti pokukuju. Nabralo rychlost, přemístilo se k dalšímu stojanu a pokouší se zvednout na dvě. Pádím k němu, protože mám strach, aby stojan s oblečením na sebe nezvrhlo. Jeho matka je zatím pořád zalezlá v kabince.

Prodavačka netrpělivě podupává, na druhou stranu je ráda, že se konečně něco děje v tomhle liduprázdném dopoledni.

Z kabinky se ozývá smích a já začínám cítit stoupající vztek. Jak si to ta matka představuje? Tady nechá dítě napospas a telefonuje si v kabince.

"Paní, pojďte si pro malou, ať se jí tu nic nestane," doluju až z paty poslední kapičku trpělivosti. Ale mám chuť jí říct rovnou, co si o ní myslím a připrovnat ji k turu i kuru domácímu či nějaké části lidského těla. Na oplátku by mě zřejmě poslala do jiné části lidského těla. A tak zatím jenom pozoruju její dítě, a jsem připravená zasáhnout, kdyby mu hrozilo nebezpečí.

"Ty vole, ňáká ženská tady votravuje, musím jít, čau," jsou slova, která zazní z kabiny těsně před tím, než se rozhrne závěs.

Nechci ji vidět, snad se o své dítě pro tuto chvíli už postará. Lehkomyslnost téhle ženy mě vyvádí z míry. Znechucená odcházím. Z dnešních slev si už nic nevyberu. Peneženka jásá, já skřípu zubama a mateřský pud se znovu odebírá ke spánku.

Autor: Zuzka Součková | pátek 23.10.2015 15:22 | karma článku: 32.89 | přečteno: 2455x

Další články blogera

Zuzka Součková

Historka vskutku fekální

Když člověk trpí syndromem dráždivého tračníku, stává se z obyčejné vycházky drama, ve kterém jde nejen o zachování důstojnosti, ale i o čistotu prádla. Ačkoli se to po slovensky nazývá hnačka, zrychlení kroku nic neřeší!

30.12.2021 v 18:27 | Karma článku: 28.66 | Přečteno: 1139 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 18.52 | Přečteno: 299 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 27.70 | Přečteno: 416 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 8.76 | Přečteno: 183 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.21 | Přečteno: 9239 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 428 | Diskuse
VIP
Počet článků 281 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3261

„V okamžiku, kdy jsem pochopila, že dokážu všechno, co si umanu, se můj život obrátil naruby. Životní zkušenosti mi ukázaly, že se nemusím brát vážně a s úsměvem jde všechno líp. Limity, které mám, si tvořím sama ve své hlavě a je jen na mně, jestli je překonám.“

 

Jsem autorkou knih:

Když se dáma rozběhne aneb Ani v padesáti není pozdě

Deník běžkyně v nejlepších letech s podtitulem Co vám o běhání nikdo neřekne,

a knih fejetonů ze života:

Běh života s úsměvem

Diagnóza žena

Když mi budete chtít něco sdělit, můžete napsat: zuzkasouckova@atlas.cz

 

Pokud se vám mé psaní líbí, navštivte také moji fb stránku, kde často glosuji běžné životní situace:

https://www.facebook.com/zuzkasouckovaspisovatelka/?pnref=lhc

Vaše vzkazy mne potěší.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...