Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak mi nevyšlo stát se součástí reklamy

Reklamní svět je svět krásných lidí, plný světel, úsměvů, radosti, štěstí a lásky. Obyčejnému člověku dodává spoustu naděje, že i jeho by něco takového mohlo potkat.

Už od pradávna nosím v hlavě jeden reklamní spot.

Nádherná rodinka si vyrazila do přírody na piknik. V dokonalém souladu si posedali na pestrobarevnou deku. Nikdo, ani jedno z dětí, se nedohadoval, že druhý má lepší místo a že tady to je z kopce a tady je hrbolek. Uprostřed deky se skvěl piknikový koš plný dobrot. Hlava rodiny nějakým naučeným hmatem sáhla do prostoru a vytáhla láhev sektu. Matka stejným hmatem vykouzlila skleničky, které se v odpoledním slunci leskly jako křišťál. Děti dostaly žlutou limonádu, všichni se na sebe usmáli a ťuknutím na zdraví si připili. Pak se pustili do hodování. Talíře i příbory byly z poslední kolekce znčkového nádobí. Jídlo si všichni pochvalovali, ale nikdo nemlaskal, nikomu nevypadávala sousta z úst ani nikoho nebolel zub. Na závěr hostiny matka s grácií vykouzlila z koše dezert a nalila z červené konvičky, která ladila s piknikovou dekou, květinami na louce, s mraky na obloze i s oblečením hlavních protagonistů, vroucí kávu. Z hrnků se linula vůně až ke mně domů.
Muž i žena se po celou dobu na sebe usmívali, až mezi nimi přeskakovala červená srdíčka. Děti nezlobily, způsobně jedli, po obědě si spokojeně na chvilku zdřímly a pak začaly hrát pexeso. U této hry se vůbec nehádaly, nepodváděly a druhému přály vítězství. Nikdo nebrečel ani se nevztekal.

Tak tohle bych taky chtěla zažít, rozhodla jsem se pevně a začala přemýšlet, jak na to!

Upcét kuře, připravit brambory a zeleninový salát, to  byla pro mne brnkačka. Zchladit víno a uvařit do termosky kávu jsem zvládla na první dobrou, a nic už nepřekáželo tomu, aby se rodinka vydala na piknik.

Ještě piknikovou deku. Mám jich doma plno v rozličných barvách, ale protože jsem praktická (ach jo!), vezmu tu tmavě šedou, na které nebude vidět bordel. Teprve po usednutí jsme zjistili, že deka kouše jako štěnice. "Auuu, mami, ta deka kouše," otravovaly děti hned, jakmile se na deku usadily. To ještě netušily, že kousání deky bude to nejmenší.

Nemám originální piknikový koš, tak jsem použila obyčejný proutěný košík, se kterým chodím na nákup. Talíře, skleničky ani hrnky se do něj nevešly, okolnostmi jsem tedy byla donucena použít kelímky a papírové tácky. Na příbory jsem zapomněla úplně... no co, občas člověk musí ze svých nároků slevit. Budeme jíst rukama, řekla jsem si, ostatně děti to tak mají nejraději. A hned jsem se nafoukla jako pouťový balónek, jaká jsem dobrá máma.

Pak už piknik nabral na obrátkách.

Kromě kousavé deky jsme odháněli komáry a vosy. Jedna dokonce štípla benjamínka do ruky a on pak několik dalších hodin řval, když mu došly síly, tak jen naříkal. Jistě chápete, že pro matku je taková situace hodně psychicky náročná.

Při odhánění hmyzu uteklo maso z tácku otci a sežral mu ho pes, který má, co se týče masa na zemi, rychlejší reakce. Musela jsem se podělit o svůj kousek, což mně dost štvalo. O jídlo se dělím nerada! Zeleninový salát  dokázal tácky úplně rozmočit, takže ho následně všichni odmítli konzumovat.

Víno zteplalo a káva vystydla. Přesto jsme to s mužem do sebe natlačili a vůbec jsme se těmito detaily nezabývali. Co je to proti nekonečnosti vesmíru.

Děti odmítly po obědě odpočívat, u pexesa se servaly do krve, protože obě se vrhly na modrou lodičku najednou. Přitom kňouraly, že je kouše deka, komáři a hovado, a otravovaly tím rodičům odpoledne.  Ten, který prohrál, fňukat nepřestal, v nestřeženém okamžiku vítězi ukradl botu a hodil ji do křoví. Několik dalších dlouhých chvil jsme ji hledali, což se zdálo být nereálné. Našli jsme několik psích exkrementů a toaletní papír... možná ty exkrementy v křoví nebyly psí!

Červená srdíčka lásky mezi mnou a mužem nelétala, měli jsme oba plné ruce práce, abychom zvládli děti a nepohádali se o rozličné výchovné metody.

Jedno dítě šlo domů bosé a celou cestu naříkalo, že ho pálí nožičky. Další dítě brečelo, že ho pálí štípnutí od vosy. Mně se chtělo plakat, že reálná realita je úplně jiná než ta virtuální. Naštěstí zteplalé víno má pořádný říz a tak jsme si my dospělí dopřáli lehkou opičku, čímž se realita přestala jevit tak reálně.

A jaká z toho plynou ponaučení?

Nevěř reklamě, nezobrazuje realitu.
Žij svůj život a neopič se po někom jiném.
Věz, že děti-sourozenci vždycky najdou důvod, proč si navzájem ubližovat, a tím své rodiče dokonale otrávit.

A hlavně!
Pro zachování duševní svěžesti vždy podávej oběd pěkně v klidu u stolu v jídelně.

Autor: Zuzka Součková | pondělí 20.8.2018 20:19 | karma článku: 27,61 | přečteno: 1058x
  • Další články autora

Zuzka Součková

Historka vskutku fekální

Když člověk trpí syndromem dráždivého tračníku, stává se z obyčejné vycházky drama, ve kterém jde nejen o zachování důstojnosti, ale i o čistotu prádla. Ačkoli se to po slovensky nazývá hnačka, zrychlení kroku nic neřeší!

30.12.2021 v 18:27 | Karma: 28,76 | Přečteno: 1147x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Je svět v pořádku?

Brzké jarní ráno, venku je ještě tma. Zavrtím se na posteli, probudí mě nějaký zvuk. Nastražím uši. Aha. To první ptáci zpěváci nastupují na scénu. Zatím zřejmě jen ladí tóny jako muzikanti před koncertem.

3.5.2020 v 19:05 | Karma: 24,72 | Přečteno: 977x | Diskuse| Společnost

Zuzka Součková

V ortopedické čekárně

Pravou berli postavím do rohu, vezmu za kliku, otevřu dveře. Nezapomenu zastrčit berli zpátky do podpaží a ladným skokokrokem se vsunu dovnitř. Čekárna je plná, ale jedna židle zasunutá v koutě na mě čeká. Ztěžka na ni dopadnu.

27.4.2019 v 19:48 | Karma: 36,39 | Přečteno: 3518x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Jsem nemohoucí, ale bojuju

Klaním se před všemi, kteří mají jakýkoli handicap. Ať už někomu neslouží ruce, nohy, oči, uši, či nějaký tělesný orgán, vždycky je to problém. Mně momentálně podala výpověď ze služby pravá noha.

17.4.2019 v 12:48 | Karma: 28,93 | Přečteno: 1395x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Vytrácí se slušnost?

Scházím školní schodiště, proti mně se žene dětské stádo. Nedržet se zábradlí, ti malí predátoři by mě smetli. Někteří pozdraví.

25.3.2019 v 18:09 | Karma: 42,19 | Přečteno: 3374x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Ázerbájdžán v Karabachu zboural arménskou vesnici, na místě staví mešitu

25. dubna 2024  18:55

Ázerbájdžán v jedné ze znovuzískaných vesnic v Náhorním Karabachu zbořil 200 let starý arménský...

Omezí dávky i povolení. Litva a Polsko pomohou Kyjevu s vracením branců

25. dubna 2024  18:12

Litva hodlá pomáhat ukrajinským úřadům s navracením ukrajinských mužů v branném věku. Ve čtvrtek to...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 281
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3262x
„V okamžiku, kdy jsem pochopila, že dokážu všechno, co si umanu, se můj život obrátil naruby. Životní zkušenosti mi ukázaly, že se nemusím brát vážně a s úsměvem jde všechno líp. Limity, které mám, si tvořím sama ve své hlavě a je jen na mně, jestli je překonám.“

 

Jsem autorkou knih:

Když se dáma rozběhne aneb Ani v padesáti není pozdě

Deník běžkyně v nejlepších letech s podtitulem Co vám o běhání nikdo neřekne,

a knih fejetonů ze života:

Běh života s úsměvem

Diagnóza žena

Když mi budete chtít něco sdělit, můžete napsat: zuzkasouckova@atlas.cz

 

Pokud se vám mé psaní líbí, navštivte také moji fb stránku, kde často glosuji běžné životní situace:

https://www.facebook.com/zuzkasouckovaspisovatelka/?pnref=lhc

Vaše vzkazy mne potěší.