Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Číslům opravdu rozumím aneb Vím, že nic nevím

„Jsem ekonom, mám státnice ze statistiky a číslům opravdu rozumím,” prohlásila nová ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová. Zdroj iDNES. Moje srdce zaplesalo. Ona si věří stejně jako já. Kdysi!

Taky jsem opravdu všemu rozuměla. V té době mi ale bylo patnáct. A jak už to tak v tomhle věku bývá, byla jsem úplně ze všech nejchytřejší.

Své rodiče jsem považovala za naprosté pitomce, kterým mohla konkurovat už jen profesorka ruštiny, rodilá to mluvčí. Svoji pravdu, rozumy a moudra jsem hlásala do světa zároveň s neustálým vyfukováním bublin ze žvýkačky zn. Pedro. Mezi bublinami jsem odfukovala ofinu z očí. Ruce z kapes jsem vyndavala jen v nouzovém režimu (rozuměj, když jsme psali diktát). Přičemž jsem nepřetržitě protáčela oči vzhůru k nebesům. Ti zabedněnci totiž málokdy dokázali pochopit, kdo je vlastně nejchytřejší a kdo všemu opravdu rozumí! Jediní tvorové, s kterými jsem v té době byla schopna komunikovat na stejné úrovni, byli moji vrstevníci.

I oni, stejně jako já, rozuměli opravdu všemu:

„Ty vole, moje matka je úplně blbá, nechápe, že nutně potřebuju prachy na tu novou sukni, že bez tý sukně nemůžu existovat!”

„Kdybyste viděli mýho fotra, jak řádil, když jsem přišla domů vo půlnoci. Ten blb nemůže pochopit, že jsem nemohla jít domů z hospody jako první.”

„Ta kráva mi dala kouli z matiky, já nevim, co proti mně furt má!”

...ano, společné sdílení utužuje vztahy.

„Mami, tati, i vy ostatní, odpusťte!”

Postupem let začaly přicházet facky od života, a můj patent na rozum odcházel. Čím víc jsem se setkávala s tajnými zákoutími života, tím častěji jsem přestávala opravdu všemu rozumět. Začínala jsem zjišťovat, že nic není jen černé nebo bílé (koneckonců i černobílá fotografie má spousty odstínů), ale vše má své barevné nuance, které je složité rozpoznat.

Dnes už vím, že když vidím špičku ledovce, neznamená to, že opravdu budu vědět, jak vypadá celý. Čím hlouběji do nějakého problému pronikám, tím víc zjišťuji, že mu míň rozumím.

Ona jistota, že něčemu opravdu rozumím, kterou má paní ministryně pro místní rozvoj, z mého života postupně odešla.

A tak, řečeno slovy klasika, čím jsem starší, tím víc vím, že nic nevím!

(Bohužel spousta lidí ani neví, že nic neví!)

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Zuzka Součková | úterý 14.10.2014 10:52 | karma článku: 31,62 | přečteno: 2024x
  • Další články autora

Zuzka Součková

Historka vskutku fekální

Když člověk trpí syndromem dráždivého tračníku, stává se z obyčejné vycházky drama, ve kterém jde nejen o zachování důstojnosti, ale i o čistotu prádla. Ačkoli se to po slovensky nazývá hnačka, zrychlení kroku nic neřeší!

30.12.2021 v 18:27 | Karma: 28,76 | Přečteno: 1152x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Je svět v pořádku?

Brzké jarní ráno, venku je ještě tma. Zavrtím se na posteli, probudí mě nějaký zvuk. Nastražím uši. Aha. To první ptáci zpěváci nastupují na scénu. Zatím zřejmě jen ladí tóny jako muzikanti před koncertem.

3.5.2020 v 19:05 | Karma: 24,72 | Přečteno: 978x | Diskuse| Společnost

Zuzka Součková

V ortopedické čekárně

Pravou berli postavím do rohu, vezmu za kliku, otevřu dveře. Nezapomenu zastrčit berli zpátky do podpaží a ladným skokokrokem se vsunu dovnitř. Čekárna je plná, ale jedna židle zasunutá v koutě na mě čeká. Ztěžka na ni dopadnu.

27.4.2019 v 19:48 | Karma: 36,39 | Přečteno: 3520x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Jsem nemohoucí, ale bojuju

Klaním se před všemi, kteří mají jakýkoli handicap. Ať už někomu neslouží ruce, nohy, oči, uši, či nějaký tělesný orgán, vždycky je to problém. Mně momentálně podala výpověď ze služby pravá noha.

17.4.2019 v 12:48 | Karma: 28,93 | Přečteno: 1396x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Vytrácí se slušnost?

Scházím školní schodiště, proti mně se žene dětské stádo. Nedržet se zábradlí, ti malí predátoři by mě smetli. Někteří pozdraví.

25.3.2019 v 18:09 | Karma: 42,19 | Přečteno: 3376x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Publikace Nerudové jsou ostuda. Zesměšňuje všechny vědce, míní europoslanec

9. května 2024  12:08

Ekonomka a kandidátka do Evropského parlamentu za hnutí STAN Danuše Nerudová publikováním do...

Šumperský místostarosta čelí u soudu obvinění ze zneužití dotace

15. května 2024  8:21

Olomoucký krajský soud projednává obžalobu místostarosty Šumperka Karla Hoška za zneužití dotací v...

iDNES Premium jen za 49 Kč na 3 měsíce. Hrajte o lístky na čtvrtfinále MS v hokeji

3. května 2024,  aktualizováno  15.5

Mistrovství světa v hokeji je v plném proudu a při této příležitosti přichází iDNES Premium s...

Francouzské Limoges zakázalo dětem noční vycházky, chce předejít potyčkám

15. května 2024  7:58

Limoges ve střední Francii se stalo dalším městem, které zavedlo noční zákaz vycházení pro děti do...

Vandalové poničili památník holocaustu v Paříži červenými otisky rukou

15. května 2024  7:56

Památník holocaustu v pařížské historické židovské čtvrti Marais neznámí vandalové poničili otisky...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 281
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3262x
„V okamžiku, kdy jsem pochopila, že dokážu všechno, co si umanu, se můj život obrátil naruby. Životní zkušenosti mi ukázaly, že se nemusím brát vážně a s úsměvem jde všechno líp. Limity, které mám, si tvořím sama ve své hlavě a je jen na mně, jestli je překonám.“

 

Jsem autorkou knih:

Když se dáma rozběhne aneb Ani v padesáti není pozdě

Deník běžkyně v nejlepších letech s podtitulem Co vám o běhání nikdo neřekne,

a knih fejetonů ze života:

Běh života s úsměvem

Diagnóza žena

Když mi budete chtít něco sdělit, můžete napsat: zuzkasouckova@atlas.cz

 

Pokud se vám mé psaní líbí, navštivte také moji fb stránku, kde často glosuji běžné životní situace:

https://www.facebook.com/zuzkasouckovaspisovatelka/?pnref=lhc

Vaše vzkazy mne potěší.