Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nechcete dítě? Nepořizujte si psa!

Pes, obzvlášť štěně, si s dítětem, obzvlášť miminem, nijak nezadá. Ono takové štěně dá člověku zabrat minimálně stejně jako čerstvě narozený člověk.

Pořízování dítěte a pořizování psa se dosti liší. Zatímco udělat si dítě je příjemná, poměrně levná a mnohdy hodně rychlá záležitost, pořizování psa je mnohem náročnější. Fyzicky si to neužijete, sáhodlouze budete hledat mezi nabídkami, hádat se doma o rasu a když bude vybráno, domluveno s chovatelem, sáhnete hluboko do peněženky.

Věřte mi, tři děti jsem už vychovala, dva psy také, a jednoho čerstvého tříměsíčního psího teroristu máme právě doma.

U dítěte se tak nějak automaticky předpokládá, že následující dny, týdny, měsíce, roky se nevyspíte, budete neustále ve střehu, často nenajdete pro sebe chvíli.

Nikdo ale nikoho nevaruje, že se štěnětem se dostanete do podobné pozice. Pokud si myslíte, že je to blbost, zaděláváte si na na pořádné zklamání.

Do naší domácnosti přibylo kokršpanělské štěňátko. Je krásné, rozotmilé, vrtí ocáskem, když si nás prohlíží naklání hlavičku a při jeho psím pohledu zjihne kdekterý tvrdý chlap. To bychom měli plusy společného soužití. Není to málo, já vím. Jenže...

Právě se vyspal? Rychle ho popadnout a utíkat s ním ven. Jinak udělá doma loužičku či bobek. To znamená, že musíme být ve střehu, abychom okamžik probuzení nepropásli. A přestože se všude píše, že pes hodně spí, naše štěně je extrémně živé a oko zamhouří jen občas. Mezitím přemýšlí, jak shodit ubrus, rozkousat záclonu, či jak se prohrabat z obýváku do chodby. Samozřejmě za stálého vylévání svého močového měchýře na koberec.

"Co to tam zase hryže?" zní u nás doma téměř neustále. Pes si spokojeně okusuje nohu u stolu, roh koberce nebo zásuvku. "Fuj!"

V plném nasazení jsme i v noci, protože ani tma neumí našeho zvířecího miláčka zastavit. Náš pes je zbarvený do černa, potmě ho nevidíme a několikrát jsme mu šlápli na ocas. Kdykoli zazvoní zvonek, bojím se, že se jedná o zástupce společnosti proti týrání zvířat.

Pospíchám do práce. Pustila jsem psa proběhnout, ale potřebuju už jít. Volám, křičím, vztekle řvu, pes je zalezlý pod autem a dělá si ze mě prd. Nakonec jsem ho musela vyšťouchat koštětem. Mezitím mi třikrát volal klient, se kterým jsem měla schůzku, což jsem neslyšela, protože rudo před očima vyřadilo všechny ostatní smysly mimo provoz.

Když pes doma usne, chodíme po špičkách, nikdo nesmí nahlas vyslovit jeho jméno. Manžel, který právě za sebou hlučně zabouchnul dveře a tím psa probudil, může očekávat v nejbližších dnech doručení žádosti o rozvod.

Moudré knihy píší, že pes se má vychovávat pomocí pozitivní motivace, což znamená, když se mu cosi povede, chválit a chválit. Chválím s úsměvem na rtech tak, až mi ústní koutky málem vypíchly oko, ale se psem to ani nehne. Přemýšlím, že přejdu do negativní výchovy, o které se v knihách také píše. Znamená to, že když se něco nepovede, následuje trest.

Pokud máte psa rasy vyznačující se svéhlavostí jako my, budete si trhat vlasy na hlavě, protože na vaše štěně nezabírá ani pozitivní ani negativní postoj k výchově. Ať děláme, co děláme, on si dělá pořád, co chce!

V okamžiku, kdy štěně zvýší svůj akční rádius a přestane se motat u našich nohou, jsme ztraceni. Můžeme se ukřičet, neposlechne ani za nic.

Ale dle předešlých zkušeností vím, jednoho dne se ze štěněte stane dospělý pes. Přestane dělat doma loužičky, ničit domácnost či rozkousávat italské kozačky. Nebo jenom občas. Zato bude mít pro nás jen bezmeznou lásku a oddanost. A proto stojí za to psa mít, stejně jako děti.

Autor: Zuzka Součková | pátek 9.10.2015 15:33 | karma článku: 35,48 | přečteno: 3435x
  • Další články autora

Zuzka Součková

Historka vskutku fekální

Když člověk trpí syndromem dráždivého tračníku, stává se z obyčejné vycházky drama, ve kterém jde nejen o zachování důstojnosti, ale i o čistotu prádla. Ačkoli se to po slovensky nazývá hnačka, zrychlení kroku nic neřeší!

30.12.2021 v 18:27 | Karma: 28,76 | Přečteno: 1146x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Je svět v pořádku?

Brzké jarní ráno, venku je ještě tma. Zavrtím se na posteli, probudí mě nějaký zvuk. Nastražím uši. Aha. To první ptáci zpěváci nastupují na scénu. Zatím zřejmě jen ladí tóny jako muzikanti před koncertem.

3.5.2020 v 19:05 | Karma: 24,72 | Přečteno: 977x | Diskuse| Společnost

Zuzka Součková

V ortopedické čekárně

Pravou berli postavím do rohu, vezmu za kliku, otevřu dveře. Nezapomenu zastrčit berli zpátky do podpaží a ladným skokokrokem se vsunu dovnitř. Čekárna je plná, ale jedna židle zasunutá v koutě na mě čeká. Ztěžka na ni dopadnu.

27.4.2019 v 19:48 | Karma: 36,39 | Přečteno: 3518x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Jsem nemohoucí, ale bojuju

Klaním se před všemi, kteří mají jakýkoli handicap. Ať už někomu neslouží ruce, nohy, oči, uši, či nějaký tělesný orgán, vždycky je to problém. Mně momentálně podala výpověď ze služby pravá noha.

17.4.2019 v 12:48 | Karma: 28,93 | Přečteno: 1395x | Diskuse| Ostatní

Zuzka Součková

Vytrácí se slušnost?

Scházím školní schodiště, proti mně se žene dětské stádo. Nedržet se zábradlí, ti malí predátoři by mě smetli. Někteří pozdraví.

25.3.2019 v 18:09 | Karma: 42,19 | Přečteno: 3374x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Europoslanci prodloužili volný obchod s Ukrajinou, unijní farmáře více ochrání

23. dubna 2024  13:03,  aktualizováno  13:29

Europoslanci schválili prodloužení volného obchodu s Ukrajinou, ovšem s kroky k vyšší ochraně...

Ředitelem Vojenského zpravodajství by mohl být Bartovský, nahradí Berouna

23. dubna 2024  13:28

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) by mohl být Petr Bartovský. Kandidáta dnes na...

Protesty za Gazu zachvacují americké univerzity, policie masivně zatýká

23. dubna 2024  13:27

Kolumbijská univerzita v pondělí kvůli demonstracím zavedla distanční výuku a na nedalekých...

Pokus o atentát na Pellegriniho, „psala“ ČTK. Do agentury se nabourali hackeři

23. dubna 2024  13:22

Neznámý útočník umístil na zpravodajský web České tiskové kanceláře (ČTK) České noviny dvě lživé...

  • Počet článků 281
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3262x
„V okamžiku, kdy jsem pochopila, že dokážu všechno, co si umanu, se můj život obrátil naruby. Životní zkušenosti mi ukázaly, že se nemusím brát vážně a s úsměvem jde všechno líp. Limity, které mám, si tvořím sama ve své hlavě a je jen na mně, jestli je překonám.“

 

Jsem autorkou knih:

Když se dáma rozběhne aneb Ani v padesáti není pozdě

Deník běžkyně v nejlepších letech s podtitulem Co vám o běhání nikdo neřekne,

a knih fejetonů ze života:

Běh života s úsměvem

Diagnóza žena

Když mi budete chtít něco sdělit, můžete napsat: zuzkasouckova@atlas.cz

 

Pokud se vám mé psaní líbí, navštivte také moji fb stránku, kde často glosuji běžné životní situace:

https://www.facebook.com/zuzkasouckovaspisovatelka/?pnref=lhc

Vaše vzkazy mne potěší.