Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jednu dobu jsem byla souběžně zaměstnancem (jako hlavní pracovní poměr) a slovy ´pár´ korun jsem si přivydělávala na živnostenský. Přesto po mě chtěla sociálka dvojí odvody v plné výši (i když jsem si jako živnostník nepřivydělala ani na ty odvody). Totálně absurdní! Teď už jsou pravidla nastavena patrně jinak, ale nejsem si jistá, jestli se vůbec vyplatí si vedle zaměstnání přivydělávat. Značnou část toho stejně spolkne státní kasa. A kdybych snad čistě náhodou chtěla k stáru nepatrně vyšší důchod (vždyť jsem platila odvody dvojmo!), stát se mi leda tak vysměje! R^

0 0
možnosti
Foto

Ten systém je už hodně let stejný. Pokud máte SVČ jako vedlejšák, platíte buď nižší zálohy nebo je neplatíte vůbec do určité výše zisku. Takže pokud jste si vydělala "pár korun" určitě jste povinnost platit zálohy neměla, pokud jste se sama dobrovolně k účasti na důchodovém pojištění nepřihlásila.

0 0
možnosti
Foto

V roce 1998 tomu tak nebylo, sociální jsem musela platit dvojmo, ale nemocenské bylo dobrovolné. Naštěstí mé vedlejší příjmy z ŽL byly tak malé, že jsem je alespoň nedanila - ovšem odvody spolkly asi třetinu ´výdělku´.

0 0
možnosti

Pavli, pravidla nevím, jestli jsou stejná, v každém případě se mi zdá, že momentálně jsou nepřátelská vůči těm, kteří jsou schopni se o sebe postarat... chjo ;-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 281
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3262x
„V okamžiku, kdy jsem pochopila, že dokážu všechno, co si umanu, se můj život obrátil naruby. Životní zkušenosti mi ukázaly, že se nemusím brát vážně a s úsměvem jde všechno líp. Limity, které mám, si tvořím sama ve své hlavě a je jen na mně, jestli je překonám.“

 

Jsem autorkou knih:

Když se dáma rozběhne aneb Ani v padesáti není pozdě

Deník běžkyně v nejlepších letech s podtitulem Co vám o běhání nikdo neřekne,

a knih fejetonů ze života:

Běh života s úsměvem

Diagnóza žena

Když mi budete chtít něco sdělit, můžete napsat: zuzkasouckova@atlas.cz

 

Pokud se vám mé psaní líbí, navštivte také moji fb stránku, kde často glosuji běžné životní situace:

https://www.facebook.com/zuzkasouckovaspisovatelka/?pnref=lhc

Vaše vzkazy mne potěší.